بازگشایی مرز کوزه‌ رش و رونق صادرات و واردات کالا

استاندار آذربایجان‌ غربی:

استاندار آذربایجان غربی گفت: دستگاه‌ های متولی، روانسازی حمل و نقل کالا از مرز‌های استان را به صورت جدی دنبال کنند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: دستگاه‌ های متولی، روانسازی حمل و نقل کالا از مرز‌های استان را به صورت جدی دنبال کنند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای، محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای مبادلات مرزی استان که با محوریت پایانه مرزی کوزه‌رش برگزار شد، توسعه حمل و نقل را یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و افزود: با همکاری دستگاه‌های متولی و پیگیری در سطح ملی، شاهد رونق مبادله کالا از مرز‌های آذربایجان‌غربی هستیم. وی همچنین با اشاره به توافق انجام شده با ترکیه در سفر شهید آیت‌الله رئیسی به این کشور درخصوص راه‌اندازی پایانه مرزی کوزه‌رش، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی چهارمین پایانه مرزی استان، در روانسازی و توسعه صادرات کشورمان تاثیر زیادی خواهد داشت.
استاندار آذربایجان غربی به آماده بودن بخشی از زیرساخت‌ها برای راه‌اندازی پایانه مرزی کوزه‌رش سلماس نیز اشاره کرده و افزود:فرصت‌ها را نباید برای توسعه استان از دست داد و از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات در راستای توسعه همه‌جانبه استان باید استفاده کرد. معتمدیان همچنین با بیان اینکه مسیر کوزه‌رش برای صادرات کالا نزدیک‌تر از مرز بازرگان است، اضافه کرد: پایانه مرزی کوزه‌رش سلماس در گسترش روابط تجاری جمهوری اسلامی ایران و ترکیه تاثیر مهم و موثری خواهد داشت. وی در ادامه با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های ملی و استانی برای تکمیل پایانه مرزی کوزه‌رش سلماس، افزود: بازگشایی مرز کوزه‌رش در توسعه همه‌جانبه استان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی و ... تأثیرگذار خواهد بود.
استاندار آذربایجان غربی در پایان با تاکید بر مدیریت زمان در راه‌اندازی پایانه مرزی کوزه‌رش سلماس، اظهار داشت:آذربایجان غربی منطقه‌ای مهم برای حمل و نقل کالا در منطقه بوده و برای استفاده از این ظرفیت همه باید پای کار بیایند.