میزان شیوع تنبلی چشم در ایران کمتر از میانگین جهانی

رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران عنوان کرد؛

رییس انجمن علمی اپتومتری ایران، میزان شیوع تنبلی چشم در ایران را ۱.۴ درصد اعلام کرد و گفت: این میزان در دنیا، بین ۲.۵ تا ۳ درصد است.

میزان شیوع تنبلی چشم در ایران کمتر  از میانگین جهانی

رییس انجمن علمی اپتومتری ایران، میزان شیوع تنبلی چشم در ایران را ۱.۴ درصد اعلام کرد و گفت: این میزان در دنیا، بین ۲.۵ تا ۳ درصد است.
به گزارش مهر، جواد ملایی در مراسم افتتاحیه بیست و ششمین کنگره سراسری انجمن علمی اپتومتری ایران که در هتل المپیک برگزار شد، افزود: این کار بزرگ حاصل تلاش این اپتومتریست، همکاران چشم پزشک و سایر مجموعه مانند بهزیستی و آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: اگر اپتومتریست جایگاه علمی بالاتری داشته باشند این موضوع به نفع مردم و همچنین به نفع نظام سلامت است و همچنین می‌توانند ۱.۴ درصد را به نزدیک صفر برسانند.
رئیس انجمن علمی اپتومتریست ایران گفت: دکترای حرفه‌ای در این حوزه در دنیا مانند کشورهای غربی و خاورمیانه وجود دارد. شایسته نیست در کشورهایی مانند پاکستان و شاید سطح علمی آنها از ما پایین‌تر باشد دکترای حرفه‌ای داشته باشند اما ما در ایران از آن بی بهره باشیم.
وی گفت: در حالی‌که ما در کشور خودمان همه زیرساخت‌ها را برای راه اندازی دوره دکترای حرفه‌ای داریم و جوان اپتومتریست مشتاق هستند این دوره را طی کنند.
سید محمد پاک مهر نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه این مراسم گفت: یکی از انجمن‌های فعال در حوزه نظام سلامت انجمن علمی اپتومتریست ایران است و عضو خودم در عرصه نظام سلامت می‌باشند.
وی اظهار داشت: اعضای اپتومتریست ایران اعم از پایتخت و استان‌ها خدمات بزرگ و ارزشمندی به مناطق محروم داشتند.
وی افزود: گروه جهادی به ۱۴ یا ۱۵ استان اعزام شدند و خدمات ارائه کردند که بسیار کم نظیر بود. در هر نوبت گروه جهادی به مناطق محروم و کم برخوردار بین ۲ هزار تا ۲ هزار ۵۰۰ نفر را ویزیت کردند.
مسعود صادقی دبیر علمی کنگره هم در ابتدای مراسم اظهار داشت:  ۲۲ پنل با ۲۲ برنامه متفاوت علمی برای این رویداد علمی تدوین شده است.
وی افزود: کاربردها و استفاده از فناوری‌های نوین از جمله هوش مصنوعی، موضوعات مرتبط با نانو، بازسازی سلولی و چالش‌های جهانی در این حوزه از جمله محورهای این کنگره است.