آب شرب ۸۰ درصد مشترکان البرز از محل منابع زیر زمینی تأمین می‎شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز:

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز سهم منابع زیرزمینی در تامین آب شرب مشترکان استان البرز را ۸۰ درصد و الباقی‌معادل ۲۰ درصد از محل ذخایر آب های سطحی سدهای کرج و طالقان عنوان کرد.

کرج-فرشته خاکپور
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز سهم منابع زیرزمینی در تامین آب شرب مشترکان استان البرز را ۸۰ درصد و الباقی‌معادل ۲۰ درصد از محل ذخایر آب های سطحی سدهای کرج و طالقان  عنوان کرد.
حمیدرضا نامداری با اعلام این خبر گفت:با توجه به افزایش کم سابقه دمای هوا طی روزهای اخیر و قطع مکرر برق چاه ها و خروج آن ها از مدار آبرسانی، با افت شدید ذخایر مخازن آب شرب مواجه هستیم.
وی حجم آب پشت سدهای کرج و طالقان را خوب ارزیابی کرد و یادآور شد:همواره نیازمند مدیریت مصرف آب از سوی مشترکان استان هستیم
زیرا ،عمده منابع تامین آب شرب و خانگی استان همان چاه های آب شرب است که باتوجه به مبحث ۱۶ مقررات ملی ایمنی ساختمان، نصب پمپ و مخزن می تواند در این راستا اثربخش باشد.
مدیر عامل آبفا البرز در خاتمه با اشاره به اقدامات فنی انجام شده طی ۲۰ ماه گذشته، حفر، مهندسی و احیای مجدد تعداد ۲۵۵ حلقه چاه در سطح استان، ارتقا ظرفیت تصفیه خانه های شماره یک و ۲، وارد مدار شدن آزمایشی مرحله اول تصفیه خانه شماره ۳، اصلاحات شبکه توزیع و مدیریت فشار بهینه و همچنین اقدامات غیرسازه ای و فرهنگ سازی مدیریت بهینه مصرف از طریق رسانه ها و صداوسیما را از اقدامات صورت پذیرفته در مسیر تأمین و توزیع آب شرب مشترکان بیان کرد.