رشد ۳ برابری نوسازی مسکن در بافت‌ فرسوده تهران

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: سال گذشته در شهر تهران شاهد رشد سه برابری نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده در مقایسه با سال قبل از آن بودیم.

رشد ۳ برابری نوسازی مسکن در بافت‌ فرسوده تهران

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: سال گذشته در شهر تهران شاهد رشد سه برابری نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده در مقایسه با سال قبل از آن بودیم.
به گزارش مهر، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در جلسه بررسی مشکلات بافت‌های فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران از تکمیل بسته تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده شهر تهران خبر داد و اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان نماینده تخصصی دولت در این حوزه و شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز به‌عنوان مجری سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در زمینه بازآفرینی شهری، وظیفه دارد به‌گونه‌ای برنامه ریزی کند تا شرایط برای ورود مردم به نوسازی تسهیل شود و در واقع باید ریل‌گذاری مناسب از سوی شرکت انجام شود تا مردم و شهرداری‌ها بتوانند به‌خوبی در این مسیر حرکت کنند.
دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ادامه داد: به‌دلیل سطح گسترده محلات هدف بازآفرینی شهری نه دولت و نه شهرداری‌ها نمی‌توانند بدون حضور خود ساکنان کاری از پیش ببرند و بنابراین باید با اطلاع رسانی نسبت به آگاه سازی ساکنان بافت‌های فرسوده اقدام کرد. شورایاری‌ها بهتر از هر نهاد دیگری می‌توانند در این راه نقش آفرینی کنند زیرا علاوه بر اینکه امین مردم محسوب می‌شوند با مشکلات و معضلات محله به‌خوبی آشنایی دارند و می‌توانند راهکارهای خوبی ارائه دهند.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه باید همه ابزارهای رسانه‌ای را به کار بگیریم تا مردم به‌حق خود برسند، عنوان کرد: در این جلسه که به‌منظور شنیدن صدای مردم برگزار شد، نکات خوبی مطرح شد
و هر چند این کار نمادین است، اما جلسات این‌چنینی را می‌توان با محوریت اداره کل راه و شهرسازی استان‌ها و شهرداری‌های نواحی برگزار کرد تا برنامه‌ریزی‌ها بیشتر بر اساس خواست و نیاز مردم انجام شود.
آئینی با تاکید بر اینکه محور اصلی کار بازآفرینی شهرداری است تصریح کرد: شهرداران مناطق مدیران عملیاتی این کار هستند و باید فضا را به‌گونه‌ای فراهم کنند که مردم به نوسازی مساکن خود در بافت‌های فرسوده تشویق شوند.
وی با بیان اینکه تبعیض اجتماعی در حوزه شهرسازی بسیار زیاد است، اظهار کرد: با این وجود ساخت و ساز در کشور بر اساس قانون نظام مهندسی انجام می‌شود و باید نظارت‌ها در این حوزه افزایش یابد.