خیز سرم‌سازی شمالغرب کشور برای تولید ۴۰۰ میلیون دُز واکسن تا پایان سال جاری

رئیس موسسه تحقیقات واکسن رازی شمال غرب کشور خبر داد؛

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شمال غرب کشور از پیش‌بینی تولید و توزیع ۴۰۰ میلیون دُز واکسن تا پایان سال جاری، خبر داد.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شمال غرب کشور از پیش‌بینی تولید و توزیع ۴۰۰ میلیون دُز واکسن تا پایان سال جاری، خبر داد.
به گزارش ایسنا، علی آمقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:سال گذشته ۳۰۰ میلیون دُز واکسن در این موسسه تولید شده است که پیش‌بینی کرده‌ایم این مقدار را در سال جاری به ۴۰۰ میلیون دوز برسانیم.
وی با اشاره به اینکه خبرنگاران وجدان جامعه هستند، بیان کرد:خبرنگاران با نگرش ریز خود مسائلی که در جامعه وجود دارد را مورد بررسی قرار می‌دهند، تصور داریم اگر خبرنگاران نباشند جامعه نمی‌تواند در مسیر توسعه، حق و راستی حرکت کند.
وی افزود: مرکز تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی نزدیک به ۱۰۰ سال است که در زمینه تولید فرآورده‌های بیولوژیک فعالیت کرده و بیش از ۷۰ نوع محصول بیولوژیک تولید می‌کند.
آمقی بیان کرد: بیش از ۷۰ درصد واکسن‌های اجباری انسان از جمله سرخک، سرخچه و اوریون، حدود ۹۰ درصد واکسن دامی و ۳۰ درصد و از واکسن‌های طیور کشور توسط موسسه رازی در سراسر کشور تامین می‌شود. وی با اشاره به فعالیت شش شعبه موسسه رازی در کشور، گفت: شعبه شمال غرب موسسه رازی واقع در مرند از سال ۷۲ فعالیت کرده و وظیفه اصلی آن تحقیق و تولید واکسن‌های کشته طیور است.
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شمال غرب کشور عنوان کرد: با توجه به عمر ۳۰ ساله‌ی شعبه‌ی آذربایجان شرقی این موسسه بسیاری از زیرساخت هایش فرسوده شده که احتیاج به نوسازی به خصوص در حوزه تاسیسات، بناها و تجهیزات آزمایشگاهی دارد.
وی تاکید کرد: ما در حال حاضر ۴ نوع محصول بیولوژیک در این موسسه داریم، شعبه شمالغرب کشور بیشتر از تولید مقالات به دنبال تولید محصولات جدید بوده و در زمینه تولید انواع واکسن‌های نیوکاسل و ... فعالیت می‌کنند و قرار است با اخذ مجوزهای مورد نیاز از چهار الی پنج محصول جدید رونمایی شود.وی با اشاره به اینکه ۱۰۷ نفر نیروی انسانی در این موسسه مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: ظرفیت تولیدی این موسسه برای سال جاری ۴۰۰ میلیون دوز واکسن دوگانه و ۶۰ میلیون دوز واکسن تک گانه پیش‌بینی شده است در این موسسه صادرات نداریم و هرچه تولید می‌کنیم در داخل کشور توزیع می‌شود.