برخی مطالبات مردم اولویت دارتر است

مشکلات و معضلات اجتماعی و اقتصادی زیاد است و انتظار برای بهبود وضعیت به صورت دفعی نه تنها غیر عقلانی بلکه نشدنی است. این گزاره را مردم طی سال های گذشته درک کرده اند و تنها چیزی که آنها را به همراهی نسبی متمایل می سازد امید برای اصلاح است، نه تغییر.

برخی مطالبات مردم اولویت دارتر است

مشکلات و معضلات اجتماعی و اقتصادی زیاد است و انتظار برای بهبود وضعیت به صورت دفعی نه تنها  غیر عقلانی بلکه نشدنی است. این گزاره را مردم طی سال های گذشته درک کرده اند و تنها چیزی که آنها را به همراهی نسبی متمایل می سازد امید برای اصلاح است، نه تغییر.
مردم به خوبی می دانند بلایی که بر سر اقتصاد و اموراتشان بر اثر ناکارآمدی ها و تصمیمات سلیقه ای آمده است به قدری عمیق و گسترده است که انتظار تغییر غیرواقعی است. اما چشم به اصلاح رویه های غلط دارند تا این امید نسبی موجب تقویت و افزایش ظرفیتشان برای تحمل مشکلات تا مرحله بهبودی گردد.
در این بین جامعه چشم انتظار عمل در حوزه هایی هستند که نیاز به اصلاح زیر ساختی ندارد و می توان با تصمیم مدیران و دولتمردان جدید محقق گردد و اثراتش قابل لمس خواهد بود.
یکی از این مسائل مربوط به حوزه اینترنت و دسترسی ها به امکانات و ابزارهای موجود در این زمینه است.
دولت جدید پیش از انتخابات روی این مسئله تاکید جدی داشت که می بایست دسترسی مردم به فضای مجازی آسان و فیلترینگ های غیر ضروری برداشته شود.
این موضوع می تواند شاه کلید اعتماد عمومی به انتخابشان محسوب گردد، چرا که جامعه با رفع محدودیت های موجود متوجه عزم دولت جدید در تحقق وعده های داده شده خواهد شد و همراهی بیشتری در ادامه کار از خود نشان می دهد.
 بحث بر سر این است که اگر دولت منتخب اکثریت نتواند در موضوعی همچون رفع فیلترینگ قدرت عمل داشته باشد و این موضوع را با اختیارات و ابزارهای قانونی رفع و رجوع نماید، چطور باید انتظار داشت که در
عرصه های کلان اقتصادی و سیاست خارجی توان اصلاح و تغییر براساس وعده های داده شده را عملی نماید.
به نظر می رسد دولت جدید باید هرچه زودتر اقدام و واکنشی از خود در این باره نشان دهد تا مردم امیدشان را از دست ندهند. انتظار زیادی هم وجود ندارد تنها کافی است در راستای استفاده عمومی از شبکه های اجتماعی اقدامی صورت گیرد تا امورات و فعالیت های مردم به حالت قبل بازگردد.