«دشت‌پلنگ» قطب تولید لیموی بوشهر

زیرساخت‌های کشاورزی تقویت شود؛

«دشت‌پلنگ» به عنوان قطب کشاورزی به‌ویژه تولید لیموترش در استان بوشهر شناخته می‌شود که باید زیرساخت‌های کشاورزی در این منطقه تقویت شود.

«دشت‌پلنگ» قطب تولید لیموی بوشهر

«دشت‌پلنگ» به عنوان قطب کشاورزی به‌ویژه تولید لیموترش در استان بوشهر شناخته می‌شود که باید زیرساخت‌های کشاورزی در این منطقه تقویت شود.
با خروج از مرکز شهرستان دشتی و طی کردن ۸۰ کیلومتر، از گرمای مردادماه فاصله می‌گیریم و به منطقه‌ای خوش آب و هوا می‌رسیم که تأثیر مهمی در اقتصاد استان و کشور دارد.
دشت پلنگ، واقع در شهرستان دشتی در استان بوشهر، یکی از مناطق مهم در این شهرستان به‌حساب می‌آید که نقش قابل توجهی در اقتصاد و اشتغال منطقه دارد. این منطقه به دلیل ویژگی‌های طبیعی، کشاورزی و دامداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
دشت پلنگ به دلیل داشتن خاک حاصلخیز و منابع آبی مناسب، مکانی مناسب برای کشت محصولات زراعی مانند گندم، جو، و سبزیجات است و سالانه حجم بالای محصولات کشاورزی در این منطقه تولید می‌شود.
کشاورزی در این منطقه یکی از اصلی‌ترین منابع درآمد مردم محلی است و بخش زیادی از اهالی این منطقه در عرصه کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.
دامداری یکی دیگر از مشاغل مهم در این منطقه است و شرایط اقلیمی و پوشش گیاهی دشت پلنگ، آن را به منطقه‌ای مناسب برای پرورش دام تبدیل کرده است.
دامداری یکی دیگر از منابع اقتصادی مردم این منطقه به شمار می‌رود و علاوه بر تأمین محصولات دامی، اشتغال‌زایی قابل توجهی ایجاد کرده است.
 تأمین لیموی مورد نیاز کشور
دهیار روستای دشت پلنگ در گفت‌وگو با مهر با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی این منطقه اظهار کرد:دشت پلنگ یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی استان بوشهر است.
صفری گفت: دشت پلنگ نقش مهم و تأثیرگذاری در اقتصاد، شهرستان، استان و کشور دارد و در فصل برداشت محصولات مختلف زمینه اشتغال افراد زیادی را فراهم می‌کند.
وی افزود: روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن لیمو از باغات دشت پلنگ جمع آوری می‌شود و به بازار هدف ارسال می‌شود.
جلالی یکی از باغداران دشت پلنگ نیز گفت: لیموترش‌های تولیدی دشت پلنگ نه تنها نیاز بازار داخل استان را تأمین می‌کنند بلکه به استان‌های کشور نیز ارسال می‌گردد.
وی افزود: محصولات باغات دشت پلنگ روزانه به بازارهای شیراز، اصفهان، کرمانشاه، اهواز، رشت و تهران ارسال می‌گردد.
 اشتغال بیش از هزار نفر در باغات لیمو
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی نیز گفت:سطح زیر کشت باغات لیمو در شهرستان دشتی هزار و ۲۰۰ هکتار است که پیش بینی می‌شود
۱۸ هزار تن محصول از باغات این شهرستان جمع آوری شود.
احمد ایزدی افزود: برداشت لیمو ترش هر ساله از اوایل تیرماه شروع می‌شود و تا اواسط شهریور ادامه دارد که زمینه اشتغال بیش از هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می‌کند.
برداشت لیموترش در دشت پلنگ شهرستان دشتی، نویدبخش آینده‌ای روشن برای کشاورزی این منطقه است که می‌تواند به توسعه اقتصادی و افزایش سطح زندگی کشاورزان کمک کند.
اشتغال اصلی مردم دشت پلنگ در این دو حوزه است و با توسعه و بهبود زیرساخت‌های کشاورزی و دامداری، می‌توان میزان اشتغال را افزایش داد و از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کرد.