بازگشت ۷ واحد صنعتی به چرخه تولید در پنج ماهه سال جاری در هرمزگان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان اعلام کرد؛

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان از بازگشت ۷ واحد صنعتی به چرخه تولید در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال ۴۵ واحد صنعتی کوچک و متوسط در سطح استان مجدداً راه‌اندازی و به چرخه تولید بازگردند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان از بازگشت 7 واحد صنعتی به چرخه تولید در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال 45 واحد صنعتی کوچک و متوسط در سطح استان مجدداً راه‌اندازی و به چرخه تولید بازگردند.
به گزارش ایلنا، سید امیر امیری‌زاد با تبریک روز ملی حمایت از صنایع کوچک، اعلام کرد: از این تعداد 29 واحد راکد در داخل شهرک‌های صنعتی قرار دارند و سایر واحدها خارج از شهرک‌ها هستند که برای آن‌ها نیز برنامه عارضه‌یابی و آسیب‌شناسی در حال انجام است. راه‌اندازی مجدد بسیاری از این واحدها از طریق عارضه‌یابی و تعریف پروژه‌های بهبود انجام شده است.
امیری زاد افزود: بخش دیگری از این راه‌اندازی‌ها از طریق جذب سرمایه‌گذاری توسط افراد ثالث که مجدداً در این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، صورت گرفته است. وی همچنین به ایجاد واحدهای صنعتی جدید در سال جاری اشاره کرد و گفت: تا کنون نزدیک به 20 واحد صنعتی جدید در سال جاری ایجاد شده و امیدواریم تا پایان سال، حداقل 40 واحد صنعتی جدید در سطح شهرک‌های صنعتی استان راه‌اندازی شوند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان به برخی از واحدهای صنعتی شاخص استان اشاره و عنوان کرد: در هرمزگان واحدهایی داریم که بر اساس مزیت‌های استان فعالیت می‌کنند. به‌عنوان مثال، واحد صنعتی کنسرو ماهی تن که نزدیک به 80 سال سابقه فعالیت دارد و یکی از برندهای ملی است که در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی، به‌ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس، شناخته شده و معتبر است. وی ادامه داد: همچنین در حوزه بسته‌بندی خرما و فرآورده‌های خرمایی، واحدهای صنعتی شاخص دیگری در استان فعالیت می‌کنند. امیری‌زاد با تأکید بر اهمیت تأمین وسایل ناوبری دریایی به‌عنوان یکی از اولویت‌های استان، خاطرنشان کرد: برای اولین بار در کشور، یک شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی شماره 3 بندرعباس موفق به تولید بویلرهای دریایی شده است. این بویلرها که پیش‌تر از فرانسه و استرالیا وارد می‌شدند، به شناورها علائمی می‌دهند که مسیرهای عبور را مشخص کرده و به ناوبری کمک می‌کنند.