جزئیات ظرفیت پذیرش در دکتری تخصصی رشته های داروسازی سال ۱۴۰۳

امکان انتخاب رشته تا امروز؛

ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های داروسازی سال ۱۴۰۳ تعیین شد.داوطلبان مجاز می توانند تا امروز نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

جزئیات ظرفیت پذیرش در دکتری تخصصی رشته های داروسازی سال ۱۴۰۳

ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های داروسازی سال ۱۴۰۳ تعیین شد.داوطلبان مجاز می توانند تا امروز نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.
به گزارش مهر، آزمون پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) رشته‌های داروسازی
 ۴ مرداد ۱۴۰۳ برگزار شد. نتایج اولیه این آزمون
به صورت کارنامه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است.
پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) رشته‌های داروسازی بر اساس نمرات آزمون کتبی و مصاحبه است.
بر اساس نمره کتبی و با توجه به سهمیه داوطلبان و نیز ظرفیت رشته، افراد مجاز، جهت آزمون مرحله دوم دعوت شده‌اند.لذا افرادی که به مصاحبه دعوت نشده‌اند، یا حد نصاب نمره کتبی را کسب نکرده‌اند یا با توجه به ظرفیت رشته‌ها، در جمع افراد مجاز قرار نگرفته‌اند. در مرحله اول آزمون (کتبی) کسب حدنصاب ۲۵ درصد از نمره تراز کتبی آزمون، جهت معرفی به مرحله مصاحبه الزامی است.
آزمون ورودی دکتری تخصصی (Ph.D) رشته‌های داروسازی شامل دو بخش کتبی و شفاهی است. بر اساس ظرفیت اعلام شده و رتبه و نمره داوطلبان، از قبول شدگان آزمون کتبی، به مرحله دوم (آزمون شفاهی) راه یافته‌اند و شرکت کنندگان در آزمون، می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی، کارنامه مرحله اول (کتبی) خود را مشاهده کنند.
این آزمون برای پذیرش دانشجو در رشته‌های اقتصاد و مدیریت دارو، کنترل دارو، فارماسیوتیکس، شیمی دارویی، فارماکوگنوزی، زیست فناوری دارویی، سم شناسی، داروسازی بالینی، داروسازی سنتی، داروسازی هسته‌ای، نانوفناوری دارویی، زیست مواد دارویی و نوتراسیوتیکس برگزار شده است.
انتخاب رشته /محل و ارسال مدارک و سوابق آموزشی و پژوهشی، برای داوطلبان مجازآغاز شده است و این فرصت تا امروز چهارشنبه ۲۴ مرداد ادامه دارد. انتخاب رشته از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام خواهد شد.
مجموع ظرفیت‌های پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی (Ph.D) رشته‌های داروسازی سال ۱۴۰۳ تعداد ۲۹۸ نفر است که از میزان ۲۱۶ نفر به ظرفیت رایگان و ۸۲ نفر به ظرفیت شهریه پرداز اختصاص دارد.
 تذکرات مهم:
در رشته‌های داروسازی که به صورت مجموعه هستند، داوطلبان در صورت داشتن کلیه شرایط مربوط از جمله مطابقت مدرک تحصیلی مقطع قبل با مدارک مورد پذیرش در هر رشته، می‌توانند در مصاحبه آن رشته شرکت کنند. لذا داوطلبان حائز شرایط باید نسبت به انتخاب رشته‌ها و محل‌های مورد نظر به ترتیب اولویت و علاقه اقدام کنند.
دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تعهدی در قبال اسکان و تأمین خوابگاه ندارند و بر اساس امکانات موجود، خوابگاه در اختیار دانشجو قرار می‌دهند. داوطلبان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر به سایت اینترنتی دانشگاه یا مرکز مورد نظر مراجعه کنند.
دبیرخانه شورای آموزش داروسازی و تخصصی و همچنین مرکز سنجش آموزش پزشکی در مورد ارائه یا عدم ارائه خوابگاه هیچ‌گونه مسؤولیتی نخواهند داشت.
تحصیل در دوره‌های شهریه پرداز مستلزم پرداخت شهریه است که مبلغ آن توسط دانشگاه اعلام خواهد شد، داوطلبان جهت کسب اطلاعات در خصوص مبلغ شهریه باید به دانشگاه مربوطه مراجعه کنند.
گرایش‌های مختلف در هر رشته توسط گروه‌های آموزشی دانشگاه پذیرنده تعیین می‌شود.
کلیه شاغلین ستاد وزارت بهداشت، دانشگاه /دانشکده‌های علوم پزشکی و سازمان‌های وابسته متقاضی شرکت در آزمون، قبل از هرگونه اتخاذ تصمیم در خصوص انتخاب رشته تحصیلی، باید از انطباق کامل رشته مورد نظر با شرایط احراز شغل مورد تصدی فعلی اطمینان حاصل کنند.
به این منظور لازم است از طریق مراجعه به سایت مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت به آدرس mdar.behdasht.gov.ir وارد گزینه «سامانه مهندسی مشاغل» شده و از منوی «درخواست مجوز ادامه تحصیل»، نسبت به اخذ مجوز، اقدام کنند. در صورت عدم اخذ مجوز فوق، مسئولیت پیامدهای عدم پذیرش مدارک تحصیلی بعد از فراغت از تحصیل بر عهده کارمند بوده و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هیچ‌گونه مسئولیتی دراین زمینه
بر عهده نخواهد داشت.
راهنمای درج سوابق آموزشی و پژوهشی در سایت مرکز سنجش توسط داوطلب
داوطلبان مجاز به انتخاب رشته/محل، ضروری است سوابق آموزشی، پژوهشی و اطلاعات مورد نیاز را از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی  (www.sanjeshp.ir) بر اساس راهنمای زیر وارد سامانه کنند. لازم است داوطلبان اصل مدارک و مستندات (به ویژه پایان نامه)را جهت ارائه به گروه‌های مصاحبه کننده، به همراه داشته باشند.
(تحویل مدارک و سوابق آموزشی، پژوهشی و...پس از انجام مصاحبه به کارشناسان و اساتید ضروری نیست.)
داوطلبان در صورتی که مجاز به انتخاب رشته /محل باشند، تا امروز چهارشنبه ۲۴ مردادماه ۱۴۰۳ همزمان با انتخاب رشته /محل می‌توانند با وارد کردن کد ملی و فعال شدن گزینه ارسال سوابق، با انتخاب گزینه مربوطه، کد رهگیری را درج و وارد صفحه مربوط به دریافت سوابق آموزشی و پژوهشی شوند.
ابتدا لازم است فرم درج سوابق را از سایت پرینت گرفته و پس از تکمیل و امضا، به صورت pdf ذخیره و آن را در سایت بارگذاری کنند.در ضمن باید مستندات دیگر خود را مطابق فرم در سایت بارگذاری کنند.
تطبیق کامل مدارک اظهار شده در فرم درج سوابق، با مدارک بارگذاری شده، بسیار مهم بوده و امتیاز سوابق آموزشی و پژوهشی تنها به مدارکی تعلق می‌گیرد که در فرم درج سوابق اظهار شده و مستند مربوط به آن نیز بارگذاری شده باشد.
در مورد مقالات نیز تنها مستندات مؤید انتشار قطعی مقاله مورد پذیرش خواهد بود.بنابراین از بارگذاری مستندات مربوط به ارسال (Submission) یا تحت بررسی بودن (Under Revision) مقاله خودداری شود. تنها مقالات اصیل (Original) برگرفته از پایان نامه یا در ارتباط موضوعی با مقطع قبل و مقالات systematic review مرتبط دارای امتیاز هستند.
لازم است داوطلبان از بارگذاری مقالات غیرمرتبط خودداری کنند. چنانچه داوطلب پذیرش قطعی مقاله را بعد از فرصت بارگذاری سوابق در سایت دریافت کند، می‌تواند در روز مصاحبه آن را به مسؤولان برگزاری مصاحبه ارائه کند.