تغییر و تحول در چهره شهر با اجرای پروژه‌های ترافیکی و مسیرگشایی

شهردار تبریز خبر داد؛

شهردار تبریز در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر که با شعار "جمعه‌های بدون تعطیل" صورت می‌گیرد، بر رعایت زمانبندی و تکمیل به موقع پروژه‌های مسیرگشایی گوراوانچی، شهید بی مثل، شهید سعیدی و تقاطع غیرهمسطح شهدای قراملک تأکید کرد.

تبریز-توفیقی
شهردار تبریز در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر که با شعار "جمعه‌های بدون تعطیل" صورت می‌گیرد، بر رعایت زمانبندی و تکمیل به موقع پروژه‌های مسیرگشایی گوراوانچی، شهید بی مثل، شهید سعیدی و تقاطع غیرهمسطح شهدای قراملک تأکید کرد.
یعقوب هوشیار در جریان این بازدید که با حضور یاسین بجانی، سخنگوی شورای اسلامی شهر صورت گرفت، اظهار کرد: بودجه شهرداری تبریز در سال جاری ۳۰ هزار میلیارد تومان است که ۸۰ درصد آن عمرانی و ۲۰ درصد آن جاری است.
وی با اشاره به اختصاص سه هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های مسیرگشایی در سال جاری افزود: پروژه مسیرگشایی ۴۳۵ متری "شهید بی‌مثل"به عنوان مطالبه چند دهه‌ای شهروندان این منطقه خیابان شهید رنجبر (حکم‌آباد) را به خیابان فیضیه وصل می‌کند.
هوشیار خاطرنشان کرد:در راستای تحقق شهر انسان محور و توسعه پیاده راه ها، احداث این خیابان به صورت سنگفرش انجام می‌گیرد.
وی اضافه کرد:با اجرای پروژه‌های ترافیکی همچون تقاطع‌های غیرهمسطح و پروژه‌های مسیرگشایی شاهد تغییر و تحول گسترده در چهره شهر و زیبایی بصری آن خواهیم بود.
شهردار تبریز همچنین از اتمام ۷ رشته مسیرگشایی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت:پروژه مسیرگشایی و سنگفرش گوراوانچی با ۸۰ درصد پیشرفت یکی از پروژه‌های ترافیکی شهر است که عملیات تملک، مسیرگشایی، سنگفرش بخشی از مسیر، نصب مبلمان شهری و سیستم روشنایی در طول مسیر در  دست اجرا است.
وی ادامه داد:خیابان گوراوانچی به طول ۴۲۰ متر و عرض ۱۸ متر و ۲۱۲ میلیارد تومان اعتبار تملک و اجرا، خیابان های شهید علیپور، قره‌باغی‌ها و امام خمینی(ره) را به یکدیگر متصل خواهد کرد.
هوشیار در بازدید از مسیرگشایی شهید سعیدی با بیان اینکه اولویت شهرداری تبریز اجرای پروژه‌های مسیرگشایی در بافت‌های حاشیه‌نشین و فرسوده شهر است، گفت: پروژه‌ مسیرگشایی شهید سعیدی با یک کیلومتر طول و ۱۸ متر عرض یکی دیگر از پروژه‌های ترافیکی شهرداری در سطح حوزه منطقه ۷ است که ۱۱۷ ملک واقع در این مسیر با ۶۳ میلیارد ریال تملک قطعی و تخریب شده است.
وی افزود: مسیرگشایی شهید سعیدی میدان میوه و تره‌بار را به  ۲۰ متری امام در آخماقیه وصل می کند و با تکمیل آن، تردد شهروندان در این منطقه تسهیل یافته  و ارزش‌افزوده املاک واقع در مسیر بالا می‌رود.