اشراف «پاک‌نژاد» بر مسائل کلیدی صنعت نفت، روند تحقق برنامه‌های توسعه‌ای را تسریع می‌کند

مدیرعامل پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس:

مدیرعامل پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس گفت: شناخت مسائل و کارنامه «پاک‌نژاد» در صنعت نفت، روند تحقق برنامه‌های توسعه‌ای را تسریع می‌کند.

اشراف «پاک‌نژاد» بر مسائل کلیدی صنعت نفت، روند تحقق برنامه‌های توسعه‌ای را تسریع می‌کند

مدیرعامل پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس گفت: شناخت مسائل و کارنامه «پاک‌نژاد» در صنعت نفت، روند تحقق برنامه‌های توسعه‌ای را تسریع می‌کند.
محمود امین‌نژاد در گفت‌وگو با شانا با اشاره به اینکه آشنایی بنده با محسن پاک‌نژاد، وزیر پیشنهادی نفت به دورانی برمی‌گردد که معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید بود، گفت: پاک‌نژاد از بدنه صنعت نفت است و این امتیاز ویژه‌ای به‌شمار می‌رود، زیرا با سرعت می‌تواند وزارت نفت را سازمان‌دهی کند.
مدیرعامل پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس ادامه داد: شناخت و تجربه کاری پاک‌نژاد از ساختار صنعت نفت، روند تحقق برنامه‌های توسعه‌ای را تسریع می‌کند و اگر وزیر نفت از خارج نفت انتخاب شود بدون شک حدود یک سال زمان می‌برد که نسبت به صنعت شناخت لازم را پیدا کند.
امین‌نژاد با تأکید بر اینکه توجه به نیروی انسانی باید اولویت وزیر نفت آینده باشد، تصریح کرد: انگیزه نیروی انسانی به‌ویژه در مناطق عملیاتی را باید افزایش داد، زیرا اگر نیروی انسانی همراه با هر سازمانی نباشد اهداف مورد نظر با بهترین برنامه‌ها نیز محقق نمی‌شود. از این‌رو تشکیل دفتر ستاد وزارت نفت در مناطق عملیاتی و پیگیری امور از نزدیک بسیار مؤثر خواهد بود.
وی وزیر نفت را سیاست‌گذار صنعت دانست و گفت: رمز موفقیت هر وزیری انتخاب همکاران توانمند با کارنامه قابل قبول است. آقای پاک‌نژاد نیز پس از کسب رأی اعتماد مجلس با شناختی که از صنعت نفت دارد می‌تواند با انتخاب مدیران شایسته، پاکدست و کارنامه‌دار رفع ناترازی انرژی را که از اولویت‌های کشور است با برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت در دستور کار قرار دهد.
مدیرعامل پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس ادامه داد: البته رفع ناترازی انرژی تنها مختص وزارت نفت نیست. وزارت نفت یکی از ارکان رفع این ناترازی است. به نظرم باید رویکرد تشکیل معاونت انرژی زیر نظر ریاست‌جمهوری متشکل از وزارتخانه‌های صمت، نیرو، نفت و جهادکشاورزی، یا وزارت انرژی در بلندمدت مدنظر باشد. نخستین اولویت دولت چهاردهم باید با یک حرکت هماهنگ با این وزارتخانه‌ها موضوع رفع ناترازی انرژی باشد.
براساس این گزارش، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری، «محسن پاک‌نژاد» را به‌عنوان وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت نفت به‌منظور کسب رأی اعتماد از نمایندگان مردم در خانه ملت معرفی کرد. پاک‌نژاد متولد ۱۳۴۵ در تهران و دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.