دانشجویان مشروطی دانشگاه آزاد اسلامی بخوانند

کسب میانگین کمتر از ۱۲ در نمره‌های هر نیمسال،‌ منجر به مشروطی دانشجو می‌شود که این موضوع محدودیت‌هایی برای انتخاب واحد در ترم بعدی نیز به وجود می‌آورد.

کسب میانگین کمتر از ۱۲ در نمره‌های هر نیمسال،‌ منجر به مشروطی دانشجو می‌شود که این موضوع محدودیت‌هایی برای انتخاب واحد در ترم بعدی نیز به وجود می‌آورد.
به گزارش ایسنا، بر اساس قوانین  دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجویان مقطع کارشناسی باید در هر نیم‌سال تحصیلی میانگین نمرات خود را بالای ۱۲ نگه دارند. در صورتی که این میانگین کمتر از ۱۲ باشد، دانشجو «مشروط» محسوب شده و در ترم بعد تنها مجاز به انتخاب حداکثر  ۱۴ واحد درسی خواهد بود. با این حال، این محدودیت برای دانشجویانی که در ترم آخر تحصیل خود هستند و با گذراندن یک ترم امکان فارغ‌التحصیلی دارند، اعمال نمی‌شود.
طبق ماده ۴۶ آیین‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجویان دوره کارشناسی ناپیوسته که در دو نیم‌سال (متوالی یا متناوب) و دانشجویان دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته که در سه نیم‌سال متوالی یا چهار نیم‌سال متناوب مشروط شوند، اخراج خواهند شد.
برای این ماده تبصره‌ای نیز در نظر گرفته شده است که بر اساس آن، به دانشجویانی که اولین بار مشمول ماده ۴۶ شوند و میانگین کل نمراتشان حداقل ۱۰ باشد، یک بار ارفاق داده می‌شود تا بتوانند ادامه تحصیل دهند. همچنین، به دانشجویانی که مشمول تبصره یک این ماده هستند و در ترم ارفاقی و نیم‌سال‌های بعد از آن مجدداً مشروط شوند، در صورتی که میانگین ترمی و میانگین کل آنها حداقل ۱۱ باشد، مجوز ادامه تحصیل از سوی معاونت آموزشی واحد دانشگاهی صادر خواهد شد.
در نهایت، تمامی دانشجویان موظف به اخذ حداقل ۱۲ واحد در هر ترم هستند و در صورت عدم رعایت این شرط، انتخاب واحد آنها معتبر نخواهد بود. لذا دانشجویان مشروط باید بین ۱۲ تا ۱۴ واحد درسی انتخاب کنند.