دستکم ۲۰ کشته در انفجار‌های تروریستی در پایتخت سومالی

مقامات سومالی اعلام کردند که حملات تروریستی به پایتخت سومالی دستکم ۲۰ کشته و چندین زخمی بر جای گذاشت.

مقامات سومالی اعلام کردند که حملات تروریستی به پایتخت سومالی دستکم 20 کشته و چندین زخمی بر جای گذاشت.به گزارش خبرگزاری فارس؛ به گفته مقامات سومالی، دو انفجار تروریستی در موگادیشو، پایتخت سومالی رخ داده است.به گزارش رسانه‌های محلی این انفجارات در یک بازار چای در منطقه داینیل در ساعات شلوغی به وقوع پیوست و تاکنون 18 نفر کشته و 10 زخمی بر جای گذاشته است. قرار دادن بمب‌های دست‌ساز در یکی از فروشگاه‌های مشهور این بازار عامل این انفجار تشخیص داده شد.
شاهدان عینی بیان کردند که مغازه‌ی هدف قرار داده شده محل خرید سربازان سومالیایی است، با این وجود هنوز اطلاعات دقیقی از حضور نظامیان در آن وجود ندارد.
علاوه بر این در حادثه‌ای دیگر در منطقه افگویه در سی کیلومتری پایتخت سومالی، وقوع انفجاری در بازار شهر دستکم 4 کشته و چندین مجروح به همراه داشت. در پی وقوع این انفجار‌ها وزیر خارجه مصر با انتشار بیانیه‌ای ضمن همدردی با مردم سومالی و خانواده قربانیان، این اتفاقات را محکوم کرد. برخی از رسانه‌ها گروهک الشباب را مسئول این حملات معرفی کردند. جمعه این هفته نیز دستکم 12 نیروی نظامی در اثر مین‌گذاری در مسیر حرکت خودرو کشته شدند.