تلفات وبا در سودان جنگ‌زده

وزارت بهداشت سودان خبر داد که شیوع وبا در این کشور، تلفات انسانی گرفته و صدها نفر دیگر را راهی بیمارستان کرده است.

وزارت بهداشت سودان خبر داد که شیوع وبا در این کشور، تلفات انسانی گرفته و صدها نفر دیگر را راهی بیمارستان کرده است.
به گزارش فارس؛ حداقل 22 نفر بر اثر وبا جان خود را از دست داده و حداقل 354 مورد تایید شده ابتلا به این بیماری شناسایی شده است. این را هیثم محمد ابراهیم وزیر بهداشت سودان اعلام کرد.
وی البته درباره اینکه تلفات و شمار مبتلایان به وبا مربوط به چه دوره زمانی است، توضیحی نداده است.البته پیش از این، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که تا 28 جولای (هفت مرداد) 78 مورد مرگ بر اثر وبا در سودان ثبت و بیش از 2400 نفر هم مبتلا شده‌اند.
وبا یک عفونت سریع و بسیار مُسری است و در صورت عدم درمان در عرض چند ساعت منجر به مرگ می‌شود. این بیماری از طریق خوردن غذا یا آب آلوده منتقل می‌شود.پیشتر، یک آژانس سازمان ملل با بیان اینکه شمار فزاینده‌ای از مردم سودان به آب، غذا، پناهگاه و خدمات درمانی و بهداشتی نیاز دارند اعلام کرد که «سودان در نقطه شکست فاجعه آمیز قرار دارد.»از زمان آغاز درگیری‌ها میان ارتش سودان به فرماندهی عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی این کشور و نیروهای پشتیبانی سریع به رهبری محمد حمدان دوقلو ملقب به «حمیدتی» از آوریل ۲۰۲۳ تاکنون بیش از ۱۵ هزار نفر کشته و بیش از ۸ میلیون نفر آواره شده‌اند که دست کم نیمی از آنها کودک هستند.