حماس:اظهارات بایدن و بلینکن چراغ سبز برای ادامه جنگ اسرائیل است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اظهارات «جو بایدن»، رئیس جمهور و «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا درباره عقب‌نشینی این جنبش از طرح سازش در غزه را ادعاهای گمراه‌کننده توصیف کرد.

 جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)  اظهارات «جو بایدن»، رئیس جمهور و «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا درباره عقب‌نشینی این جنبش از طرح سازش در غزه را ادعاهای گمراه‌کننده توصیف کرد.
به گزارش القدس العربی، در بیانیه حماس آمده است: «ما با حیرت و نارضایتی اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا را دنبال کردیم که در آن وی ساعاتی پس از دعوت بلینکن از حماس برای پذیرش پیشنهاد اخیر مدعی شد جنبش از توافق آتش‌بس در نوار غزه عقب‌نشینی می‌کند».
در ادامه این بیانیه تاکید شده است: «اظهارات بایدن و بلینکن ادعاهای گمراه کننده است و موضع واقعی جنبش را که مشتاق پایان دادن به تجاوز است، بازتاب نمی دهد».
حماس ادامه داد: «این اظهارات در چارچوب جانبداری کامل آمریکا از رژیم اشغالگر صهیونیستی و مشارکت کامل در تجاوز و جنگ نابودی غیرنظامیان بی دفاع در نوار غزه است».
در این بیانیه همچنین آمده است: «این اظهارات نشان دهنده چراغ سبز مجدد آمریکا برای دولت افراطی صهیونیستی جهت ارتکاب جنایات بیشتر علیه غیرنظامیان بی دفاع در راستای دستیابی به اهداف نابودی و آواره کردن مردم فلسطین است».