دانش آموزانی ایرانی با کسب ۸ مدال رنگارنگ در مسابقات جهانی امریکا خوش درخشیدند

در مسابقات جهانی علوم و اختراعات امریکا ۲۰۲۴ صورت پذیرفت:

سرپرست تیم های علمی دانش آموزان ایرانی با اشاره به برگزاری مسابقات جهانی علوم و اختراعات امریکا ۲۰۲۴ با حمایت سازمان های بزرگ علمی و تحقیقاتی جهان و همچنین شرکت‎های گوگل و مایکروسافت به مدت ۴ روز ، گفت: دانش آموزان ایرانی با موفقیت و کسب ۸ مدال رنگارنگ شامل ۲ طلا، ۳نقره و ۳برنز، در این مسابقات خوش درخشیدند.

سرپرست تیم های علمی دانش آموزان ایرانی با اشاره به برگزاری مسابقات جهانی علوم و اختراعات امریکا ۲۰۲۴ با حمایت سازمان های بزرگ علمی  و تحقیقاتی جهان و همچنین شرکت‎های گوگل و مایکروسافت به مدت 4 روز ، گفت: دانش آموزان ایرانی با موفقیت و کسب 8 مدال رنگارنگ شامل 2 طلا، 3نقره و 3برنز، در این مسابقات خوش درخشیدند.
به گزارش آفرینش به نقل از دبیرخانه جشنواره دانش آموزی ابن سینا ، مهدی رشیدی جهان، سرپرست تیم های علمی دانش آموزان ایرانی با اشاره به حضور17 دانش آموز مخترع ایرانی در قابل 8 تیم به صورت غیر حضوری در مسابقات جهانی علوم و اختراعات امریکا ۲۰۲۴ اظهار داشت: مسابقات جهانی علوم و اختراعات امریکا ۲۰۲۴ به میزبانی دانشگاه ویرجینیا در تاریخ ۲۱ لغایت ۲۴ آگوست (۳۱ مرداد لغایت۳ شهریور ) به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار شد.
وی گفت: مسابقات جهانی علوم و اختراعات امریکا ۲۰۲۴ با حمایت سازمان های بزرگ علمی  و تحقیقاتی جهان و همچنین شرکت های گوگل و مایکروسافت به مدت 4 روز برگزار شد، که با موفقیت و کسب 8 مدال رنگارنگ شامل 2 طلا، 3نقره و 3برنز دانش آموزان ایرانی همراه بود.
سرپرست تیم های علمی دانش آموزان ایرانی افزود:2 طلای ایران از مسابقات جهانی علوم و اختراعات امریکا را تیم های متشکل از امیرعلی دادخواه و محمدحسین بهرامی در رشته الکترونیک، و امیرحسین منافی در رشته علم مواد کسب کردند.
رشیدی جهان اضافه کرد: تیم متشکل از آرشان حاج‌مالی و آرین عسگری در رشته رباتیک ، تیم متشکل از ایلیا رضا‌زاده و پادرا قزوینیان در رشته الکترونیک، و تیم یک نفره پرهام عرب‌زاده در رشته زیست‌فناوری،  3 مدال نقره ایران را از این مسابقات کسب نمودند.
وی ادامه داد: تیم های ایرانی که موفق به کسب 3 مدال برنز این دوره از مسابقات جهانی علوم و اختراعات امریکا شدند عبارتند از تیم 5نفره متشکل از آرتین رادمتین، آران صوفی‌زاده، باران بهمن، باران درخشنده و نیکی ابطحی از مجتمع آموزشی واله در رشته حفاظت محیط زیست  – تیم متشکل از مهراد فریدی و ایلیا حاجی در رشته مکاترونیک و تیم 2 نفره متشکل از امیرمحمد کاظمیان و آرمین توحید اصل در رشته الکترونیک .
گفتنی است، این دوره از مسابقات جهانی علوم و اختراعات امریکا (۲۰۲۴) با حضور بیش از ۱۰۰۰ نفر از ۳۴ کشور جهان در ۱۲ رشته و به میزبانی دانشگاه ویرجینیا برگزار شد.