اختراع کفش‌های دوچرخه سواری بی‌سیم و برقی با تنظیم خودکار

شرکت مشهور «شیمانو» یک کفش مخصوص دوچرخه سواری بی‌سیم جدید با ویژگی‌های تنظیم خودکار ثبت اختراع کرده است.

شرکت مشهور «شیمانو» یک کفش مخصوص دوچرخه سواری بی‌سیم جدید با ویژگی‌های تنظیم خودکار ثبت اختراع کرده است.
به گزارش ایسنا، شرکت شیمانو(Shimano) کفش‌های مخصوص دوچرخه سواری جدیدی را که به طور خودکار تنظیم می‌شوند، معرفی کرده است که اگرچه هنوز در قفسه‌های مغازه‌ها قرار نگرفته است، اما این کفش مفهومی کاملاً جدید را به دلیل طراحی پیشرفته خود که دارای تنظیم خودکار کفش با پدال است و توسط یک سیستم بی‌سیم الکترونیکی تغذیه می‌شود، نمایش می‌دهد.
مانند همه کفش‌های دوچرخه‌سواری، کفش هوشمند شیمانو نیز به پدال دوچرخه می‌چسبد، اما افزودن یک موتور الکتریکی به نام «تنظیم‌کننده» بین کفش‌ها و گیره‌ها این کفش را قادر می‌سازد از جلو به عقب و از چپ به راست حرکت کند تا پاهای دوچرخه سوار کاملا در جای مناسب قرار گیرد.
همانطور که دوچرخه سواران موقعیت خود را بر روی دوچرخه با توجه به ارتفاع و زمین تنظیم می‌کنند، اختراع جدید شیمانو نشان می‌دهد که تغییرات در موقعیت قرارگیری پاها روی پدال‌ها مزایای خاصی را برای دوچرخه سواران فراهم می‌کند. با این حال، به نظر می‌رسد علاقه‌مندان و کارشناسان دوچرخه سواری نمی‌توانند هیچ مدرک علمی برای تأیید ادعای این شرکت پیدا کنند.
 کفش دوچرخه سواری هوشمند که گیره را به طور خودکار تنظیم می‌کند
شرکت شیمانو که تولید کننده مشهور لوازم دوچرخه سواری است، طرح‌هایی از کفش دوچرخه سواری هوشمند با سیستم الکترونیکی بی‌سیم جدید خود را منتشر کرده است که به گیره امکان می‌دهد موقعیت خود را به طور خودکار مطابق با نیازهای دوچرخه سوار تنظیم کند.
یک باتری اصلی روی پدال قرار می‌گیرد که سیستم بی‌سیم را که شامل گیره و تنظیم‌کننده است، تغذیه می‌کند.
گزارش‌ها حاکی از آن است که این فناوری مبتنی بر حسگر نه تنها به موقعیت دوچرخه، بلکه به ضربان قلب، دمای بدن و حتی غلظت اکسیژن خون و سطح لاکتات خون واکنش نشان می‌دهد.
شرکت سازنده می‌گوید این کفش می‌تواند در هر لحظه خودش را تنظیم کند، مثلاً هنگام قرار گرفتن در سربالایی، گیره‌ها را به جلو هل می‌دهد.
کارشناسان می‌گویند به نظر می‌رسد این سیستم به جای جاده برای دوچرخه‌سواری در کوهستان طراحی شده است.
به گفته علاقه‌مندان به دوچرخه سواری، تنظیم موقعیت گیره اغلب زمان‌بَر و آزاردهنده است، بنابراین در نگاه اول، طرحی که قابلیت تنظیم خودکار را داشته باشد خوب به نظر می‌رسد.