سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها از نیمه دوم شهریور آغاز می‌شود

معاون سازمان دانشجویان:

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت:آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی دانشگاه‌ها در نیمه دوم شهریور ماه انجام می‌شود.

سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها از نیمه دوم شهریور آغاز می‌شود

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت:آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی دانشگاه‌ها در نیمه دوم شهریور ماه انجام می‌شود.
به گزارش سازمان امور دانشجویان، دکتر ابراهیم نعیمی معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در حاشیه اولین نشست رؤسای ادارات تغذیه و سراهای دانشجویی گفت: آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی دانشگاه‌ها در نیمه دوم شهریور ماه انجام می‌شود و جمعیت بالغ بر ۸۰۰ هزار نفره دانشگاه‌های وزارت علوم سال تحصیلی جدید خود را آغاز می‌کنند.
دکتر نعیمی افزود: آماده سازی خوابگاه و سلف برای حضور دانشجویان و بررسی چالش‌های احتمالی و آئین نامه های جامع اسکان و تغذیه در این نشست انجام خواهد شد.
معاون امور دانشجویان داخل تصریح کرد: نظام مسائلی که دانشگاه‌ها با آن مواجه هستند متناسب با شرایط باید با هماهنگی با سازمان امور دانشجویان وزارت علوم به رفع آن‌ها بپردازند تا با کیفیت مناسب پذیرای دانشجویان عزیز باشند.
دکتر نعیمی اظهار کرد: در این نشست سعی شده است متناسب با این نظام مسائل در حوزه سراهای دانشجویی، تغذیه، بهداشت و سلامت و نحوه تعامل موثر با دانشجویان دوره هایی را برای توانمندسازی و ارتقاء همکاران محترم در دانشگاه‌ها برگزار کنیم تا این عزیزان با آمادگی کامل در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند و دانشگاه را برای پذیرش مطلوب دانشجویان مهیا سازند.
معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه عنوان خوابگاه‌های دانشجویی به سراهای دانشجویی در حال تغییر هستند؛ افزود: زمانی که از سراهای دانشجویی صحبت می‌کنیم در حقیقت به دنبال محیط آرامش بخش، شادی آفرینی هستیم که استانداردهای لازم را برای سکونت مطلوب، آسایش و رفاه، ارتقاء سلامت جسمانی و روانی، فوق برنامه و برنامه‌های فرهنگی داشته  باشد.
دکتر نعیمی اظهار کرد: این نشست برگزار شده تا نقطه نظرات مدیران دریافت و مورد بررسی و در نهایت در آیین نامه ابلاغی اعمال شود.
معاون امور دانشجویان داخل تصریح کرد: در حوزه ورزش دانشگاهی برنامه ها و مسابقات متعددی در طول سال تحصیلی با هدف ارتقای تندرستی و ایجاد فضای پرشور و نشاط دانشجویی در دانشگاه ها اجرا می شود و مهمترین این برنامه ها برگزاری المپیادهای همگانی و قهرمانی در طول سال در دانشگاه‌هاست، علاوه بر این المپیادها یک المپیاد دیگری تحت عنوان المپیاد ورزش های فناورانه دانشجویی نیز طراحی شده است که در سه بخش فناوری و نوآوری در ورزش، رباتیک، دیجیتال و فیجیتال با ۲۲ رشته مرتبط و جذاب را شامل می‌شود.
نعیمی تصریح کرد: این المپیاد در شهریور ماه و تا نیمه مهرماه در مرحله دانشگاهی و پس از آن مرحله استانی و ملی را در پی خواهد داشت.