از هر ۳ بیمارستان پایتخت یک بیمارستان ناایمن است

در حالی که معاون وزیر بهداشت می‌گوید که بسیاری از بیمارستان‌ها در حال بازسازی هستند، مدیر عامل آتش‌نشانی می‌گوید که دو سوم بیمارستان‌ها هنوز تاییدیه ایمنی دریافت نکرده‌اند.

در حالی که معاون وزیر بهداشت می‌گوید که بسیاری از بیمارستان‌ها در حال بازسازی هستند، مدیر عامل آتش‌نشانی می‌گوید که دو سوم بیمارستان‌ها هنوز تاییدیه ایمنی دریافت نکرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس: «از 189 بیمارستان موجود در تهران فقط 52 بیمارستان تاییدیه ایمنی دریافت کرده‌اند»، این را رئیس سازمان آتش‌نشانی شهر تهران قدرت‌الله محمدی می‌گوید.اما معاون درمان وزارت بهداشت سعید کریمی می‌گوید که «تعداد قابل توجهی از بیمارستان‌ها در حال نوسازی و بازسازی هستند.»
چند سالی است که موضوع بازدید از بیمارستان‌ها از سوی آتش‌نشانی و مدیریت بحران در حال انجام است اما به گفته مدیران شهری همچنان از هر 3 بیمارستان تهران فقط یک بیمارستان تاییدیه ایمنی از آتش‌نشانی گرفته است.
ایمن‌سازی بیمارستان‌ها باید در 3 فاز انجام شود. در فاز اول باید نواقص برقی برطرف و سیستم اعلام حریق نصب شود، در صورتی که بیمارستان‌ها این اقدامات را انجام دهند مجوز ادامه فعالیت می‌گیرند. در فاز دوم و سوم هم باید سیستم اطفای حریق، پله اضطرار و ... نصب شود.
بازدید از 63 هزار ساختمان در تهران توسط آتش‌نشانی انجام شده است، از این تعداد، 71 ساختمان در وضعیت بحرانی و 25 هزار ساختمان هم در وضعیت پرخطر قرار دارند.
کارشناس مسایل شهری محمد قربانیان با بیان اینکه نمی‌توان بیمارستان‌ها را برای مقاوم‌سازی تعطیل کرد، می‌گوید که هزینه ایمن‌سازی بالاست و بیمارستان‌ها بودجه ندارند. در مقابل کارشناس مسایل ایمنی سجاد ترابی با بیان اینکه سازمان‌ها برای همه چیز بودجه در نظر می‌گیرند جز ایمنی، می‌گوید که  اگر در بیمارستان حریقی رخ دهد نمی‌توان به راحتی  برق را قطع کرد چرا که برخی بیماران زیر چادر اکسیژن و برخی در اتاق عمل هستند.
به گفته کارشناسان،بارها آتش‌نشانان به بیمارستان‌های ناایمن اخطار داده‌اند اما توجهی نشده است. به دلیل خلاهای قانونی آتش‌نشانان ضابط قضایی نیستند و نمی‌توانند مانند سایر کشورها از جمله چین مکان‌های ناایمن را پلمب کنند.