استقبال دختران از المپیاد ورزشی فوق العاده است

بیژن نصرتی رئیس اداره کل رفاه و درمان :

به دنبال برگزاری نخستین المپیاد ورزشی پسران در تیر ماه سال جاری ، نخستین المپیاد ورزشی فرزندان دختر کارکنان و بازنشستگان بانک ‌ملی‌ایران از ۱۵ شهریور با استقبالی بی نظیر و با حضور ۶۴۷ ورزشکار در قالب ۲۲ تیم در ۶ رشته ورزشی والیبال ، داژبال ، شطرنج ، شنا ، بدمینتون و تنیس روی میز در شهر بابلسر آغاز و تا روز سه شنبه ۲۰ شهریور ادامه خواهد داشت .

استقبال دختران از المپیاد ورزشی فوق العاده است

به دنبال برگزاری نخستین المپیاد ورزشی پسران در تیر ماه سال جاری ، نخستین المپیاد ورزشی فرزندان دختر کارکنان و بازنشستگان بانک ‌ملی‌ایران از 15 شهریور با استقبالی بی نظیر و  با حضور 647  ورزشکار در قالب 22 تیم  در 6 رشته ورزشی والیبال ، داژبال ، شطرنج ، شنا ، بدمینتون و تنیس روی میز در شهر بابلسر آغاز و تا روز سه شنبه 20 شهریور ادامه خواهد داشت .
در این خصوص بیژن نصرتی رئیس اداره کل رفاه و درمان بانک ‌ملی‌ایران در گفت و گوی اختصاصی  با خبرنگار بخش ورزشی روزنامه آفرینش به سوالات مطرح شده اینگونه پاسخ داد .
 با توجه به برگزاری المپیاد ورزشی پسران ، این دوره از مسابقات با چه هدفی برگزار شد و چه دستاوردهایی داشته است ؟
برگزاری مسابقاتی از این دست برای نخستین بار در سطح فرزندان افتخار بزرگی است که با رهنمودها و حمایت های  دکتر نجارزاده مدیرعامل محترم با موفقیت انجام شد. اهداف ما از برگزاری المپیادها صرفا جنبه ورزشی نداشته و ندارد ، بلکه تلاش ما برای ایجاد وحدت و عرق سازمانی و هم افزایی و رشد نام بانک ملی بوده و می باشد . در واقع هدف اصلی برگزاری این مسابقات علاوه بر توسعه ورزش در بانک، تقویت روحیه همکاران و انسجام خانواده بزرگ بانک ملی است ،  ضمن اینکه رفاقت در حین رقابت بزرگترین مولفه و دستاورد در راستای برگزاری المپیادهای ورزشی در بانک است. در مجموع برگزاری این المپیاد یک جو روانی فوق العاده با نشاط و صمیمی و یک موج عظیم از انرژی به ارمغان آورد که در جریان رقابت ها  ما شاهد یک فضای خاص ، وحدت و همدلی ، همت و تلاش مضاعف و اتفاقات خوبی را رقم زدیم که شاید ارتباطی هم به ورزش نداشت .
 چه رشته هایی ورزشی در این المپیاد برای پسران برگزار شد و میزان استقبال شرکت کنندگان چگونه بوده است ؟
در این المپیاد برای پسران 540  ورزشکار از
۲۹ استان در ۷ رشته ورزشی ( والیبال ، فوتسال ، شطرنج ، تنیس روی میز ، کشتی ، شنا و دو و میدانی  طی ۵ روز با یکدیگر به رقابت پرداختند و میزان استقبال فوق العاده بود ضمن اینکه که همکاران ما به عنوان پدران و مادران این ورزشکاران حامیان اصلی شان هستند.
 برگزاری المپیاد ورزشی دختران چه تفاوت هایی در برنامه ریزی و اجرای مسابقات دختران نسبت به پسران وجود دارد ؟
دختران امروزی به دلیل نقش مادری در آینده ، در جامعه سهم بزرگی دارند ، و ورزش آنها را برای انجام وظایف مقدس مادری آماده تر می سازد و سبب می شود نسلی سالم ، پویا و نیرومند به وجود آورند . ضمن اینکه دختران از نظر بدنی دوره های مختلفی را در زندگی باید پشت سر بگذارند که این دوره ها تغییرات زیادی در جسم و روان آنها ایجاد می کند ، از اینرو داشتن فعالیت های ورزشی برای آنها ضروری است ، به همین دلیل برگزاری المپیاد ورزشی دختران برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و ما این مسابقات را با حضور 647 شرکت کننده در 6 رشته ورزشی برگزار می کنیم که مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار می شود و نسبت به تعداد پسران افزایش چشمگیری داشته است .
 چه اقدامات ویژهای برای ورزش بانوان و تشویق دختران کارمند به شرکت در این المپیاد در نظر گرفته اید ؟
از جمله عواملي كه منجر به رشد اجتماعي و تقويت روابط اجتماعي زنان مي شود ، ورزش است . ورزش هم چنين عامل رهايي از فشارها و تنش هاي روحي و مقابله با بحران هاي آسيب زاي زندگي است . از این رو ما برای ورزش بانوان و دختران کارمند اهمیت ویژه ای قایل هستیم و جشنواره مستقل بانوان داریم که در 8 رشته ورزشی برگزار می شود
 تاثیر برگزاری این مسابقات بر روحیه و انگیزه فرزندان کارمندان بانک ملی را چگونه ارزیابی می کنید ؟
برگزاری این رقابت ها رهاوردهای فوق العاده ای داشته است که ما از آنها به عنوان اثر پروانه ای یاد می کنیم . مفهوم این تعبیر ما این است که  یک حرکت و یا تغییر کوچک در یک بخش از یک سیستم می‌تواند منجر به تفاوت‌های بزرگ شود.
 چه برنامه ها و اهداف بلند مدتی برای توسعه و گسترش المپیاد های ورزشی در بانک ملی دارید و ایا این مسابقات به صورت دوره ای و مستمر برگزار خواهد شد ؟
همانگونه در ابتدا اشاره کردم هدف از برگزاری المپیادهای ورزشی  ایجاد انگیزه بین فرزندان کارمندان ، افزایش شور، نشاط، امید و ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی این قشر آینده ساز است.
از اینرو ما با برگزاری المپیادهای ورزشی به دنبال این هستیم که ورزش جز لاینفک برنامه‌های زندگی فرزندان همکار گردد، در این راستا جشنواره ها را توسعه داده ایم ، در سال 8 جشنواره داریم ، در استانها و شهرهای دور دست و کم برخوردار امکانات قابل قبولی را در اختیار همکاران قرار دارد و هر ساله و به طور منظم المپیاد ورزشی کارکنان در بخش آقایان ، در بخش بانوان ، در بخش پیشکسوتان ، در بخش فرزندان پسر و در بخش فرزندان دختر برگزار می کنیم .
ضمن اینکه اشاره کنم هدف ما از برگزاری المپیادها، توسعه ورزش همگانی است ، چرا که ورزش همگانی پایه و اساس رشد و توسعه سلامت، پرورش قهرمانان ورزشی، ایجاد علاقه بیشتر جهت سرمایه‌گذاری در ورزش حرفه‌ای، پیشرفت ورزشی در عرصه‌های بین‌المللی و در نتیجه قهرمانی‌ها و ایجاد شور شوق ملی خواهد شد. اثرات این اتفاقات مجدداً به ورزش همگانی و پیشرفت آن بازخواهد گشت و این‌گونه چرخه ورزش و سلامت کشور تکمیل خواهد شد.