همراه نداشتن چه مدارکی از سوی رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی منجر به جریمه می‌شود؟

همراه نداشتن هریک از مدارک وسایل نقلیه عمومی از سوی راننده مبالغ مختلفی از جریمه را در پی خواهد داشت.

همراه نداشتن هریک از مدارک وسایل نقلیه عمومی از سوی راننده مبالغ مختلفی از جریمه را در پی خواهد داشت.
به گزارش ایسنا، از اواخر تیرماه امسال، مبالغ جرائم رانندگی با ابلاغ محمد مخبر، سرپرست وقت ریاست جمهوری، افزایش یافت.افزایشی که هدف از آن پیشگیری و کاهش وقوع تصادفات رانندگی و همچنین ارتقاء نظم ترافیکی عنوان شده است.
رانندگان وسایل نقلیه عمومی، همیشه باید همراه خود علاوه بر مدارک شناسایی خود و وسیله نقلیه، مدارک دیگری مانند دفترچه ثبت سرعت و ساعت، کارت سلامت و ... داشته باشند که در صورت نیاز به پلیس ارائه کنند. همراه نداشتن هر کدام از این مدارک، جریمه درپی خواهد داشت و بدیهی است که در صورتی که رانندگان این ناوگان اصلا اقدام به دریافت یا تمدید این مدارک نکرده باشند، مجازات دیگری در انتظارشان خواهد بود.
بر این اساس «همراه نداشتن دفترچه یا تجهیزات ثبت سرعت و ساعت در وسایل نقلیه عمومی» جزو تخلفاتی است که ارتکاب آن از سوی رانندگاتن وسایل حمل و نقل عمومی مسافر و بار در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری -صنعتی  ۹۰ هزار تومان جریمه درپی دارد. همین تخلف در سایر شهرها ۶۰ هزار تومان و در روستاها ۳۰ هزار تومان جریمه دارد.
«همراه نداشتن کارت صحت و سلامت روحی و جسمی راننده وسیله نقلیه عمومی» نیز تخلف محسوب شده و در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی  و سایر شهرها
۶۰ هزار تومان جریمه دارد. این تخلف در روستاها ۳۰ هزار تومان جریمه دارد.
«نداشتن تجهیزات پیش بینی شده در برگ بازبینی فنی سلامت وسایل نقلیه عمومی» هم از دیگر تخلفاتی است که ارتکاب آن در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی
 ۹۰ هزار تومان، در سایرشهرها ۶۰ هزار تومان و در روستاها ۳۰ هزار تومان جریمه دارد.