طولانی شدن بازرسی ها و عدم کارایی مناسب

طی روزهای گذشته اخبار مربوط به گزارش سازمان بازرسی به وزارت اقتصاد مبنی اعطای وام ۱۰ میلیاردی به هیات مدیره سازمان بورس در رسانه ها و فضای مجازی موجی از واکنش ها را به همراه داشته است.

طی روزهای گذشته اخبار مربوط به گزارش سازمان بازرسی به وزارت اقتصاد مبنی اعطای وام 10 میلیاردی به هیات مدیره سازمان بورس در رسانه ها و فضای مجازی موجی از واکنش ها را به همراه داشته است.
البته اکثر نظرات به سمت و سویی مثبت مبنی بر ورود سازمان بازرسی و دستور اکید وزیر اقتصاد مبنی بر رسیدگی به موضوع است. اما در همین حین روز گذشته رئیس سازمان بورس از سمت خود استعفا داده است و عملاً بازرسی های درون سازمانی نمی تواند راهگشای کار باشد و اگر تخلفی رخ داده باشد باید سوی دیگر مراجع قضایی مورد پیگیری و پیگرد قرار گیرد.
تا این روند بررسی ها انجام شود قطعاً هزاران اتفاق می تواند بیفتد. اصلاً روی سخنمان با نامبردگان در سازمان بورس نیست؛ بلکه به این موضوع اشاره داریم که اگر بازرسی ها به صورت آنی و به قید فوریت نباشد مسائلی که توجه افکارعمومی روی آنها حساسیت پیدا کرده است، دستخوش تغییراتی خواهد شد که ممکن است اصل رخداد را عوض کند و مهمتر از همه اعتماد ایجاد شده از کشف یک تخلف را خنثی و حتی جنبه منفی به آن دهد.
چرا که ممکن است تخلفات و متخلفین در این اطاله بازرسی ها به انحای گوناگون تغییر وضعیت دهند.