رشد مثبت مبادلات بازرگانی در قشم

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: عملکرد پنج ماهه نخست امسال نشان از رشد مثبت مبادلات بازرگانی این گمرک از محل واردات ۱۵ درصدی کالا از طریق بنادر بهمن و کاوه در این منطقه آزاد دارد.

رشد مثبت مبادلات بازرگانی در قشم

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: عملکرد پنج ماهه نخست امسال نشان از رشد مثبت مبادلات بازرگانی این گمرک از محل واردات  ۱۵ درصدی کالا از طریق بنادر بهمن و کاوه در این منطقه آزاد دارد.
به گزارش ایسنا، امیرعلی داود با اعلام این مطلب، اظهار کرد: در بازه زمانی پنج ماه گذشته از سال ۱۴۰۳، ارزش دلاری جذب کالاهای بازرگانی در دو بندر یاد شده و عبور آن به سرزمین اصلی به رقم  ۲۰۳ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۷۲۷ دلار رسیده است.
وی با اعلام اینکه ارزش دلاری فرآیند واردات ۱۵ درصدی کالا از طریق بنادر یاد شده در این مدت افزایش چشمگیری داشته که با سه سال ۱۳۹۹ تا پایان ۱۴۰۱ برابری می‌کند، افزود: ارزش دلاری مبادلات بازرگانی ۱۵ درصدی سال ۱۳۹۹ قشم
بیش از ۶۱ میلیون و ۵۷۹ هزار دلار، سال ۱۴۰۰ با کمی افزایش به بیش از ۶۴ میلیون و ۶۴۷ هزار دلار و سال ۱۴۰۱ هم ارزش دلاری این مبادلات به  ۱۲۵ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۹۶۳ دلار رسیده بود.
به گفته مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم، سال ۱۴۰۲ رشد بسیار مناسبی نسبت به سال‌های گذشته داشتیم به طوری که در این سال ارزش دلاری ۱۵درصد از محل واردات کالا به بیش از ۳۲۴ میلیون و ۹۸۷ دلار رسیده بود.
او اظهارامیدواری کرد که با ادامه روند مثبت این فرآیند در سال جاری، امسال هم با رشد مثبت قابل قبولی در زمینه جذب کالای عبوری و انتقال آن به سرزمین اصلی از طریق بنادر بهمن و کاوه قشم باشیم.
داود خاطرنشان کرد: درآمد گمرک سازمان منطقه آزاد قشم از فرآیند سود ۱۵درصد کالا از طریق بنادر این جزیره در سال‌های ۱۳۹۹ تا پنج ماهه اول امسال به رقمی افزون بر ۱۲ هزار و ۵۸۶ میلیارد و ۹۷۹ میلیون ریال رسیده است.