بهره‌برداری از نخستین چاه توسعه حفاری درون‌میدانی پارس جنوبی در کوتاه‌ترین زمان

مدیرعامل شرکت توسعه پتروایران از بهره‌برداری و حفاری نخستین چاه پروژه بسته دوم قرارداد حفاری ۹ حلقه چاه توسعه حفاری درون میدانی (اینفیل) پارس جنوبی در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد.

مدیرعامل شرکت توسعه پتروایران از بهره‌برداری و حفاری نخستین چاه پروژه بسته دوم قرارداد حفاری ۹ حلقه چاه توسعه حفاری درون میدانی (اینفیل) پارس جنوبی در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد.
به گزارش شانا به‌نقل از شرکت توسعه پتروایران، علیرضا صادقی‌عبداللهی بیان کرد: نظر به اهمیت حفاری ۳۵ حلقه چاه درون‌میدانی پارس جنوبی و رفع ناترازی گاز، برنامه‌ریزی مدون و پایش فعالیت‌های پروژه به‌صورت روزانه در شرکت دیریلینگ اینترنشنال لیمیتد (DCI)، به‌عنوان یکی از شرکت‌های تابع شرکت توسعه پتروایران، در حال انجام است تا شاهد بهره‌برداری از نخستین چاه در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشیم.
وی با بیان اینکه نخستین چالش‌های این پروژه، تأمین کالاهای مورد نیاز است، گفت: در این بین دو نکته ضروری است: موضوع نخست، حمایت از تولیدکنندگان و کالای داخلی است که متأسفانه با توجه به حجم زیاد پروژه‌های در حال اجرا در کشور و محدودبودن ظرفیت تولیدکنندگان داخلی، این موضوع موجب تأخیر در تأمین کالاهای مورد نیاز حفاری می‌شود.
مدیرعامل شرکت توسعه پتروایران ادامه داد: دومین موضوع، تأمین اقلامی است که مشابه داخلی آن موجود نیست و باید از خارج کشور تأمین شود که این موضوع مستلزم صرف زمان مضاعف برای تهیه کالا و پرداخت ارزی آن به‌واسطه وجود تحریم‌های موجود است.
صادقی تصریح کرد: با توجه به موضوعات مطرح‌، همچنین مذاکرات انجام‌شده و همکاری شرکت نفت و گاز پارس برای جلوگیری از وقفه در عملیات حفاری و تکمیل بموقع چاه‌های پروژه، برای تأمین کالای مورد نیاز چاه اول به‌صورت امانی اقدام شده است.
وی اضافه کرد: با اقدام‌های انجام‌شده، زمان کافی در اختیار شرکت توسعه پترو ایران قرار گرفت تا با برگزاری مناقصات عمومی، به‌منظور تأمین اقلام و تجهیزات لازم با بالاترین کیفیت از بهترین تولیدکنندگان داخلی و خارجی اقدام کند که تا این لحظه مناقصات آن برگزار شده و پیشنهادهای پیمانکاران و تأمین‌کنندگان دریافت شده است و طی روزهای آینده، نتایج مناقصات نهایی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توسعه پتروایران توضیح داد: بنا بر الزامات موجود در قرارداد، یکی از چالش‌های اساسی این پروژه تأمین شناورهای تدارکاتی و کشنده مورد نیاز است که تاکنون با همکاری مجری طرح اینفیل در شرکت نفت و گاز پارس و مساعدت شرکت نفت فلات قاره ایران، با به‌کارگیری شناورهای تحت اختیار، عملیات جابه‌جایی دستگاه حفاری DCI-2 به سکوی SPD12B با کمترین تأخیر نسبت به زمان‌بندی پروژه و به‌عنوان نخستین دستگاه حفاری مستقر این پروژه انجام شد.