۷۵ درصد رتبه‌های برتر کنکور سمپادی‌، از مناطق محروم بودند

وزیر آموزش و پرورش:

وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از ۷۵ درصد دانش‌آموزان قبول شده در رتبه‌های برتر کنکور که سمپادی بودند، متعلق به مدارس سمپاد مناطق دو و مناطق محروم هستند.

۷۵ درصد رتبه‌های برتر کنکور سمپادی‌، از مناطق محروم بودند

وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از ۷۵ درصد دانش‌آموزان قبول شده در رتبه‌های برتر کنکور که سمپادی بودند، متعلق به مدارس سمپاد مناطق دو و مناطق محروم هستند.
به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در آیین پایانی ششمین جشنواره ملی فردوسی با بیان اینکه از مشارکت پرشور دانش‌آموزان استعدادهای درخشان و والدینی که حمایت کردند، لازم است که تشکر ویژه داشته باشم گفت: امروز با بحران هویت مواجهیم، در این موضوع و مولفه‌های موثر در شکل‌گیری هویت انقلابی، دینی و ملی دانش آموزان کم کار کردیم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همه ما می‌دانیم بزرگترین مولفه هویت یک ملت، زبان آن ملت است، ادامه داد: توجه به زبان یک ملت با ارزش‌ترین مولفه در جامعه است که این مولفه در مجموعه تعلیم و تربیت نه‌تنها در عرض کتاب‌های درسی نیست بلکه بنیان کتاب‌های درسی است.
کاظمی با بیان اینکه دانش‌آموزی که در ادبیات فارسی ضعف داشته باشد، در همه حوزه‌ها دچار مشکل می‌شود گفت: میزان تسلط در حوزه‌های دیگر به تسلط در این حوزه بستگی دارد.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین مولفه یک ملت آثار ماندگار و اثرگذار مرتبط با زبان ملت است، افزود: در کشور هیچ شخصیتی به اندازه فردوسی و هیچ کتابی به اندازه شاهنامه نتوانسته در سرنوشت ملت ایران، شکل‌گیری هویت ملت ایران و غرور و افتخار نقش داشته باشد و پیدا نیز نخواهیم کرد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هر نوع سخن حکیمانه و ارزش فرهنگی، اجتماعی و دینی را در شاهنامه می‌توانیم جستجو کنیم و به بهترین شکل متوجه آن می‌شویم ادامه داد: کتاب‌ها و متون بسیار زیادی با محتوای شاهنامه در کشور وجود دارد، اما به ماندگاری این شاهنامه نبوده است و بعد از هزار سال این محتوا روان، جذاب و دلپذیر است.
وی با بیان اینکه قرآن نیز در دو بعد ارزش‌های فرهنگی و جذاب بودن ماندگار است و کهنه نمی‌شود افزود: امروز مکلفیم از این گنیجنه فرهنگی به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم و باید غصه بخوریم که چرا این جشنواره در سطح ملی برگزار نشده است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان با این گنجینه ارزشمند بیگانه‌اند و وظیفه ماست که به دست تمام دانش‌آموزان در مدارس برسد ادامه داد: باید سال آینده از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم و این جشنواره را در سطح گسترده‌تری انجام دهیم.
کاظمی با بیان اینکه یکی از راهبردی‌ترین حوزه‌های کشور مدارس سمپاد است و تمام دانش‌آموزان نخبه و تیزهوش ما را در جای جای کشور پوشش می‌دهد گفت: بیش از ۷۵ درصد دانش آموزان قبول شده در رتبه‌های برتر کنکور که سمپادی بودند، متعلق به مدارس سمپاد مناطق دو و مناطق محروم بودند. از هیچ کوششی برای تقویت مدارس سمپاد و هویت ملی و دینی دانش‌آموزان دریغ نخواهیم کرد.
وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی با رویکرد عدالت‌بخشی زمینه استعداد همه دانش‌آموزان را فراهم کرده است.