تأمین ۸۰ درصدی نوشت افزار کشور توسط تولید کنندگان داخلی

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت افزار کشور گفت:به طور میانگین ۸۰ درصد از کل نیاز کشور به نوشت افزار راتولیدکنندگان داخلی تامین می‌کنند

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت افزار کشور گفت:به طور میانگین ۸۰ درصد از کل نیاز کشور به نوشت افزار راتولیدکنندگان داخلی تامین می‌کنند
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمودرضا صنعتکار با اشاره به اینکه ۹۵ درصد کالا‌هایی که در دومین نمایشگاه نوشت افزار زنگ مهر عرضه می‌شود کالای ایرانی -.اسلامی با بهترین کیفیت و نام نشانِ ایرانی (برند) مطرح است افزود:۲۸ تولیدکننده که برخی از آنها اعضای انجمن صنفی کارفرمایان تولیدکنندگان نوشت افزار کشور هستند در این نمایشگاه شرکت کردند و جدیدترین محصولات خود را عرضه می‌کنند.
وی گفت: در دومین نمایشگاه نوشت افزار زنگ مهر، محصولات دانش آموزی و دانشگاهی مانند خودکار، پاک‌کن، مداد، ماژیک، تراش و دفترچه مشق که صد در صد تولید داخل است عرضه و مازاد نیاز کشور هم صادر می‌شود.
صنعتکار با بیان اینکه تنوع در صنعت نوشت افزار خیلی زیاد است افزود: مصرف سرانه خودکار در کشور، ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون عدد است که تولیدکنندگان عضو انجمن صنفی این صنعت، توان تولید تا ۶۰۰ میلیون عدد در سال را هم دارند.
وی اضافه کرد: مصرف سرانه کشور به مداد نیز حدود ۲ و نیم میلیون قراص است که خوشبختانه بیش از ۵ میلیون قراص در سال توسط تولیدکنندگان انجمن صنفی این صنعت تولید می‌شود. (هر قراص ۱۴۴ عدد مداد را شامل می‌شود)
صنعکار با بیان اینکه این نمایشگاه در مقایسه با نمایشگاه سال قبل دستاورد جدیدی دارد گفت: در این نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان با بهره گیری از تکنولوژی و فناوری جدید، نوشت افزار‌هایی از جنس نانو آنتی باکتریال مانند خمیر گواش، خمیر بازی،  پاک کن و خودکار تولید و عرضه می‌کنند.
وی در باره چالش‌های پیش روی صنعت نوشت افزار هم افزود: مهمترین چالشی که تولیدکنندگان این صنعت با آن مواجه هستند ناترازی انرژی و به تبعِ آن قطعی پی در پی برق است به طوریکه سال گذشته، دو روز در هفته برق واحد‌های تولیدی قطع می‌شد، اما امسال تولید کنندگان نوشت افزار سه روز در هفته برق ندارند که روند تولید را با مشکل مواجه می‌کند.
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت افزار کشور همچنین به تاخیر در تامین و تخصیص ارز اشاره کرد و گفت: متاسفانه تخصیص ارز زمان بر است و به علت تاخیر، تامین مواد اولیه با وقفه به دست تولیدکنندگان می‌رسد و خط تولید را با مشکل مواجه می‌کند.