ایران؛ آبان امسال میزبان المپیاد ترکیبیات

رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان از برگزاری المپیاد ترکیبیات در کشور در آبان امسال خبر داد.

ایران؛ آبان امسال میزبان المپیاد ترکیبیات

رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان از برگزاری المپیاد ترکیبیات در کشور در آبان امسال خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سید رضا حسینی، رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان در نشست خبری با خبرنگاران گفت:المپیاد جهانی ترکیبیات، متشکل از فضای تئوری کامپیوتر و هوش مصنوعی است که به صورت آنلاین برگزار می‌شود. به گفته حسینی، در این المپیاد ایران میزبان ۵۰ کشور خواهد بود.
گفتنی است، المپیاد ترکیبیات، یک مسابقه سالیانه با تمرکز بر مسائل با کیفیت ترکیبیاتی است. هدف از برگزاری این المپیاد آشنا کردن دانش‌آموزان با ترکیبیات، به عنوان یک مبحث خلاقانه، گسترده و جذاب به شیوه‌ای سرگرم‌کننده است به شکلی که بتوانند در مسابقه با دیگر دانش‌آموزان و دانشجویان علاقه‌مند به ترکیبیات رقابت کنند.
رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان گفت: دانش آموزان ایرانی در المپیاد جهانی ریاضی رتبه نوزدهم، کامپیوتر رتبه نهم، شیمی رتبه هشتم، زیست شناسی رتبه چهارم، المپیاد فیزیک با کسب نشان طلا رتبه چهارم و نجوم و اختر فیزیک هم رتبه اول دنیا را کسب کردند.
وی افزود: ایران با ۱۰ مدال طلا، ۱۰ نقره و ۲ برنز بدون احتساب المپیاد فیزیک که ایران برگزار کننده آن بود، رتبه سوم را جهان کسب کرده است.
رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان افزود: ایران امسال میزبان برگزاری المپیاد جهانی فیزیک بود و بعد از ۸ سال توانست مدال طلا را کسب کند.
حسینی با اشاره به کسب رتبه نخست در المپیاد جهانی نجوم عنوان کرد: خانم خرمدشتی از تیم ایران تنها دختری بود که توانست مدال طلای المپیاد نجوم را در کشور‌های جهان کسب کند.