تجهیز و نوسازی خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه ارومیه برای سال تحصیلی جدید

مدیر امور دانشجویی دانشگاه ارومیه خبر داد؛

مدیر امور دانشجویی دانشگاه ارومیه از نوسازی، تجهیز خوابگاه ها و ارتقای خدمات رفاهی دانشجویی در دانشگاه ارومیه در سال تحصیلی جدید خبر داد.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه ارومیه از نوسازی، تجهیز خوابگاه ها و ارتقای خدمات رفاهی دانشجویی در دانشگاه ارومیه در سال تحصیلی جدید خبر داد.
حسین خیرفام در گفت و گو با ایسنا با اشاره به آمادگی ۲۱ خوابگاه دانشگاه ارومیه برای پذیرش دانشجویان در سال تحصیلی جدید افزود:از این تعداد خوابگاه، ۱۸ مورد دولتی و ۳ مورد خودگردان است که ۱۲ خوابگاه برای دانشجویان پسر و ۹ خوابگاه برای  دانشجویان دختر آماده شده است.
 ظرفیت ۵ هزار نفری پذیرش دانشجو در خوابگاه های دانشگاه ارومیه
وی با اشاره به ظرفیت ۵ هزار نفری پذیرش دانشجو در خوابگاه های دانشگاه ارومیه اظهار کرد: با توجه به ظرفیت موجود،  ۴۴۰۰ نفر از دانشجویان (حدود ۹۰ درصد) در خوابگاه‌های دولتی و مابقی در خوابگاه‌های خودگردان ساماندهی می‌شوند.
خیرفام با اشاره به اینکه رسیدگی به وضعیت خوابگاه های دانشگاه ارومیه با هدف نوسازی و تجهیز آنها در ۳ فاز کاری تعریف شد، خاطر نشان کرد: طی تابستان ۱۴۰۱ در قالب فاز اول، بالغ بر ۹ میلیارد تومان برای تعمیرات، نوسازی، بازسازی و احیای زیرساختهای خوابگاه ها از جمله موتورخانه، سیستم گرمایشی، سیستم روشنایی، تعمیر ۳۵۰ یخچال، تعمیرات ابنیه و همچنین نوسازی کامل و استانداردسازی یک نورد خوابگاه پسرانه هزینه شد.
 فعالیت درمانگاه شبانه روزی و مرکز مشاوره دانشگاه ارومیه
وی با اشاره به احیای مرکز مشاوره دانشجویی در دانشگاه ارومیه در بازه زمانی مذکور، از کسب مجوز فعالیت درمانگاه دانشگاه ارومیه در تابستان ۱۴۰۱ خبر داد و گفت:این درمانگاه مجهز به آمبولانس، پزشک و پرستار شده که با راه اندازی این درمانگاه، دانشگاه ارومیه جزو معدود دانشگاه های دارای درمانگاه شبانه روزی شد.
خیرفام ادامه داد:طی ۳ سال اخیر علاوه بر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی روزانه برای حداقل ۷۰ نفر، بالغ بر ۶۵۰ مورد نیز عملیات احیا در این درمانگاه شبانه روزی انجام شده است.
 تجهیز و نوسازی خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه ارومیه برای سال تحصیلی جدید
مدیر امور دانشجویی دانشگاه ارومیه با اشاره به فاز دوم نوسازی و تجهیز خوابگاه های دانشگاه ارومیه در تابستان ۱۴۰۲ افزود: در این بازه زمانی بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در قالب خرید ۱۰۰ دستگاه یخچال، موکت کاری هزار اتاق، سالن مطالعه و نماز خانه، خرید ۱۵۰ کمد، خرید ۲۸ کولر آبی بزرگ برای خوابگاه های تحصیلات تکمیلی، نصب پرده برای ۲۰۰ اتاق و تعویض لامپها به ال ای دی، افزودن ۱۶۰ تخت به خوابگاه ها، نوسازی کامل شیرآلات هزینه شد که با این تغییرات، دانشگاه ارومیه جزو ۹ دانشگاه برتر در حوزه ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان شد.
وی، زیباسازی و خرید تجهیزات تکمیلی با هدف ارتقای سطح خدمات رفاهی در خوابگاههای دانشجویی را از اهداف اجرای فاز ۳ نوسازی خوابگاه ها در تابستان ۱۴۰۳ دانست و گفت: در این بازه زمانی نیز بالغ بر
 ۹ میلیارد تومان برای رنگ آمیزی ۲ خوابگاه با ظرفیت ۵۵۰ نفر، خرید اجاق گاز ترموکوبل دار به تعداد ۸۰ دستگاه، خریداری ۷۰۰ عدد صندلی مطالعه و بازسازی ۷۰۰ میز مطالعه، تعویض دربهای اتاق‌ها، سرویس‌های بهداشتی و حمام هزینه شده است.
 افتتاح خوابگاه متاهلی دانشگاه ارومیه تا پایان سال جاری
خیرفام با اشاره به احداث خوابگاه متاهلی در دانشگاه ارومیه (نازلو) اظهار کرد: عملیات ساخت این خوابگاه با ظرفیت ۵۴ واحد ۵۳ تا  ۶۱ مترمربعی در حال انجام است که به احتمال زیاد تا پایان سال ۱۴۰۳ افتتاح و آماده تحویل به دانشجویان متاهل می‌شود.
وی ادامه داد: در راستای تامین رفاه بیشتر دانشجویان، دانشگاه ارومیه خوابگاه خودگردانی با ظرفیت ۱۸۰ نفر خریداری کرده که عملیات بازسازی آن در حال انجام است که سال آینده آماده استفاده خواهد شد.
خیرفام همچنین اعطای ۱۰۰ درصدی وام های دانشجویی در طول ۲ سال گذشته را یکی از اقدامات ارزشمند مدیریت امور دانشجویی دانشگاه خواند و خاطر نشان کرد: امسال دانشگاه ارومیه حائز رتبه سوم در بین دانشگاه های بزرگ کشور از لحاظ ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان شده است.
وی با اشاره به ارائه غذاهای باکیفیت در دانشگاه ارومیه گفت: دانشگاه به سمت سالم سازی غذاهای دانشجویی در حرکت است که در این راستا دانشگاه نسبت به تجهیز رستورانهای دانشگاه به سیستم کباب پز اتوماتیک بدون دخالت دست و تجهیز به فرهای آشپزی به‌جای سرخ کردن اقدام کرده است.
 افزایش ۵۰ درصدی قیمت غذای دانشجویی
خیرفام با اشاره به اینکه قیمت غذاهای دانشجویی توسط هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان تعیین و ابلاغ می‌شود، اظهار کرد: قیمت غذاها (سهم دانشجو) امسال نسبت به سال گذشته، ۵۰ درصد افزایش خواهد داشت.