می‌توانستیم به نتیجه برسیم اما وقت تمام شد

تماس سرنشینان «استارلاینر» با خبرنگاران از ایستگاه فضایی بین‌المللی؛

«بوچ ویلمور» و «سونی ویلیامز» سرنشینان کپسول «استارلاینر» طی یک تماس با خبرنگاران گفتند که اگر زمان کافی داشتند، شاید می‌توانستند ماموریت خود را طبق برنامه به پایان برسانند.

«بوچ ویلمور» و «سونی ویلیامز» سرنشینان کپسول «استارلاینر» طی یک تماس با خبرنگاران گفتند که اگر زمان کافی داشتند، شاید می‌توانستند ماموریت خود را طبق برنامه به پایان برسانند.
به گزارش ایسنا، اگر کپسول «استارلاینر»(Starliner) شرکت «بوئینگ»(Boeing) زمان داشت، ممکن بود بتواند ماموریت خود را طبق برنامه‌ریزی انجام دهد.
به نقل از اسپیس، سرنشینان استارلاینر روز ۱۳ سپتامبر طی یک تماس با خبرنگاران درباره شرایط پیش‌آمده صحبت کردند.
استارلاینر در روز پنجم ژوئن در اولین پرواز سرنشین‌دار خود پرتاب شد و یک روز بعد، «سونی ویلیامز»(Suni Williams) و «بوچ ویلمور»(Butch Wilmore) فضانوردان ناسا را به ایستگاه فضایی بین‌المللی رساند.
قرار بود این دو نفر فقط یک هفته یا بیشتر در آزمایشگاه مداری زندگی کنند اما ناسا هنگام بررسی مشکلات مربوط به رانشگر که در ملاقات استارلاینر با ایستگاه فضایی بین‌المللی رخ داد، اقامت آنها را تمدید کرد.
در نهایت، ناسا به این نتیجه رسید که آوردن ویلیامز و ویلمور به خانه در استارلاینر بسیار خطرناک است. بنابراین، کپسول بدون سرنشینان خود در روز ششم سپتامبر به زمین بازگشت.
قرار شد سرنشینان استارلاینر در فوریه سال آینده با کپسول «دراگون«(Dragon) شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) به خانه بازگردند اما ویلمور گفت که این تصمیم تحت فشار زمانی گرفته
شده است و خاطرنشان کرد که در حال حاضر ۱۲ فضانورد در ایستگاه فضایی بین‌المللی زندگی و کار می‌کنند.
هفت نفر از این ۱۲ نفر، فضانورد ناسا هستند و پنج نفر دیگر برای آژانس فضایی روسیه کار می‌کنند. شش نفر از آمریکایی‌ها از جمله ویلیامز و ویلمور از ماه ژوئن یا پیش از آن در ایستگاه حضور داشته‌اند و چالشی را برای ناسا به وجود آورده‌اند. «دان پتیت»(Don Pettit) هفتمین فضانورد ناسا نیز به همراه دو همکار روسی در ۱۱ سپتامبر به ایستگاه رسید.