۲۰ درصد دانش‌آموزان پایه دهم در رشته ریاضی ثبت‌نام کرده‌اند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: ۲۰ درصد دانش آموزان پایه دهم در رشته ریاضی و فیزیک ثبت نام کرده‌اند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: ۲۰ درصد دانش آموزان پایه دهم در رشته ریاضی و فیزیک ثبت نام کرده‌اند.
محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که تخلفات امتحان در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است؛ گفت: مجموع تخلفات ما کمتر از  ۲ هزار و ۸۰۰ مورد در خرداد بوده است.
وی با بیان این که یکی از دلایل کاهش تخلفات نسبت به سال گذشته اقدامات پیشگیرانه بود؛ افزود: در ایام امتحانات و قبل امتحانات وزارت آموزش و پرورش در امر تخلفات برای دانش آموزان و اولیا جلسات تبیین، توجیه و اطلاع رسانی برگزار کرد.
کاظمی درباره دیگر اقدامات پیشگیرانه برای کاهش تخلفات تصریح کرد: همچنین مدارس حوزه امتحانی قبل از ورود دانش‌آموزان با استفاده از سیگنال‌یاب‌ها و اقدامات انتظامی باعث شدند که تخلفات امتحانی نسبت به سال گذشته کاهش یابد.
ثبت نام ۲۰ درصد دانش آموزان پایه دهم در رشته ریاضی
وی با بیان این که حدود ۷۰ درصد دانش آموز در پایه دهم ثبت نام‌کرده‌اند؛ افزود: ۲۰ درصد دانش آموزان  پایه دهم در رشته ریاضی فیزیک ثبت نام کرده‌اند.
او با بیان این که وزارت آموزش و پرورش هدف گذاری کرده که سهم رشته ریاضی و فیزیک به بیش از ۱۸ درصد برسد؛ افزود: همچنین سهم شاخه هنرستان‌ها باید به ۴۲ درصد برسد.
 ۹۴۰ هزار دانش آموز برگه هدایت تحصیلی دریافت کردند
وی افزود: بیش از ۹۴۰ هزار دانش آموز در خرداد برگه هدایت تحصیلی دریافت کردند.برگه هدایت تحصیلی حدود ۷۰ درصد دانش‌آموزانی که امتحان جبرانی داشتند مجدد صادر شده و مابقی هم با بارگذاری و
ثبت نمرات برای آن‌ها صادر می‌شود.
 کمبود نیروی انسانی نداریم
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره کمبود معلم در دوره متوسطه تصریح کرد: طبیعتا امسال مشکلی در حوزه کمبود نیروی انسانی نداریم، زیرا که جذب‌ها و استخدام‌هایی در آموزش و پرورش انجام شد، همچنین مدیریت نیروی انسانی نیز صورت گرفت.
وی افزود:بخشی از نیاز به نیروی انسانی ما توسط نیرو‌های موظف و بخش دیگری توسط نیرو‌های غیر موظف انجام می‌شود، اگر منطقه‌ای کمبود نیروی انسانی داشته باشد، از نیرو‌های بازنشسته غیر موظف استفاده خواهیم کرد.
کاظمی گفت:سال تحصیلی مدارس همه دوره‌های تحصیلی اول مهر آغاز خواهد شد.جشن بازگشایی مدارس اول مهر برگزار می‌شود؛ ولی جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها در ۲۷ و ۲۸ شهریور برگزار خواهد شد.