بایدن: آمریکا در کمک به اوکراین متعهد است

رئیس‌جمهور ایالات متحده به نخست‌وزیر انگلیس گفته است که واشنگتن در کمک به کی‌یف در نبرد با روسیه متعهد است.

رئیس‌جمهور ایالات متحده به نخست‌وزیر انگلیس گفته است که واشنگتن در کمک به کی‌یف در نبرد با روسیه متعهد است.
به گزارش خبرگزاری فارس، «ایالات متحده متعهد است تا در کمک به اوکراین در حالیکه دربرابر حمله تجاوزکارانه روسیه دفاع می‌کند، در کنار شما بایستد» این‌ها بخشی از اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در جریان دیدار با نخست‌وزیر انگلیس کی‌یر استارمر در کاخ سفید است.بایدن با این ادعا که روسیه در جنگ اوکراین پیروز نخواهد شد، ادامه داد «مردم اوکراین پیروز می‌شوند».
این دیدار در شرایطی انجام شد که رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه در هشداری تند به کشورهای غربی خاطرنشان کرد رفع محدودیت‌ها علیه اوکراین به معنی ورود ناتو به جنگ با روسیه خواهد بود. بایدن روز جمعه تلاش کرد هشدارهای پوتین را کم‌اهمیت جلوه دهد. او در دیدار با نخست‌وزیر انگلیس گفت: «من درباره ولادیمیر پوتین زیاد فکر نمی‌کنیم.»
استارمر تصریح کرد که گمان می‌کند که چند هفته و ماه آینده برای اوکراین «حیاتی» باشد و حمایت از اوکراین در این «جنگ مهم آزادی بسیار مهم است».این دومین سفر استارمر به کاخ سفید بعنوان نخست‌وزیر انگلیس است که برای دیدار با بایدن صورت گرفته است.کشورهای غربی از جمله آمریکا در ماه‌های گذشته به منظور اجتناب از تشدید تنش‌ها با روسیه به اوکراین اجازه نداده‌اند از تسلیحات دوربرد کشورهای غربی برای حمله به خاک روسیه استفاده کند. برخی نشانه‌ها حاکی از ان است که آمریکا ممکن است در این سیاست تغییر ایجاد کند.