برنامه‌ریزی برای ساماندهی وسیع‌ترین پهنه صنعتی درون شهری تبریز

معاون معماری و شهرسازی شهردار تبریز گفت:وسیع ترین پهنه صنعتی درون شهری در حوزه منطقه ۶ قرار دارد که منطقه می‌تواند صنایع داخل شهر تبریز را ساماندهی کند.

تبریز-توفیقی
معاون معماری و شهرسازی شهردار تبریز گفت:وسیع ترین پهنه صنعتی درون شهری در حوزه منطقه ۶ قرار دارد که منطقه می‌تواند صنایع داخل شهر تبریز را ساماندهی کند.
محمد عزتی اظهار کرد:ساماندهی و رسیدگی به صنایع کوچک شهری، جزو وظایف ذاتی شهرداری بوده و در این بین شهرک صنعتی مایان با وسعت ۶۰ هکتاری تنها فرصت و پتانسیل پیش بینی شده در حوزه منطقه ۶ است.
عزتی با اشاره به فاز دوم جاده صنعتی مایان به عنوان شهرک مبل و خودرو، افزود:به صورت ویژه به مسائل این شهرک پرداخت شده و بحث استخراج اسناد مالکیت آن نیز پیگیری شده است که در طرح جامع شهری نیز به عنوان پهنه نمایشگاهی پیش بینی شده است.
وی خاطرنشان کرد:در سال‌های دهه ۶۰ اداره کل منابع طبیعی استان ۱۵۰ هکتار فضا جهت ساماندهی صنایع داخل شهر در اختیار شهرداری قرار داده است.معاون معماری و شهرسازی شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت ساماندهی حریم اتوبان شهید باکری توسط شهرداری منطقه ۶، گفت: این اتوبان در آستانه افتتاح بوده و مراحل پایانی خود را طی می‌کند.
عزتی حریم این اتوبان را آبستن تخلفات دانست و افزود:پیشنهاد می کنم منطقه ۶ موضوع جنگل‌کاری و ایجاد فضای سبز در حریم اتوبان شهید باکری را بررسی کرده و اقداماتی در این راستا انجام گیرد چرا که این موضوع سرمایه‌گذاری برای آینده تبریز است.
وی همچنین با اشاره به لزوم ساماندهی ورودی این منطقه یادآور شد:در ورودی شهر تبریز و روبروی شهرک صیاد شیرازی، لکه سبزی به وسعت ۴ هکتار با کاربری فصای سبز و پارک وجود دارد که منطقه می‌تواند با تملک آن و ایجاد پارک، ضمن مشخص ساختن ورودی تبریز، حریم شهرستان شبستر نیز تعیین می شود.معاون معماری و شهرسازی شهردار تبریز در پایان خاطرنشان کرد: طرح هادی آناخاتون نیاز به بررسی دارد و پس از انجام مطالعات در کمیسیون ماده پنج مطرح می‌شود.