ترسناک شدن پرسپولیسی ها در عربستان

برتری آماری پرسپولیس با وجود شکست؛

هفته نخست لیگ نخبگان آسیا با شکست یک بر صفر پرسپولیس مقابل الاهلی عربستان در ورزشگاه ملک عبدالله شهر جده همراه بود. خوان کارلوس گاریدو که نخستین تجربه‌اش روی نیمکت پرسپولیس در یک بازی بین المللی با اولین دوره برگزاری لیگ نخبگان همراه شد، از تمام پتانسیلش استفاده کرد و نفراتی را که به آنها اعتقاد داشت به زمین فرستاد

ترسناک شدن پرسپولیسی ها در عربستان

هفته نخست لیگ نخبگان آسیا با شکست یک بر صفر پرسپولیس مقابل الاهلی عربستان در ورزشگاه ملک عبدالله شهر جده همراه بود. خوان کارلوس گاریدو که نخستین تجربه‌اش روی نیمکت پرسپولیس در یک بازی بین المللی با اولین دوره برگزاری
لیگ نخبگان همراه شد، از تمام پتانسیلش استفاده کرد و نفراتی را که به آنها اعتقاد داشت به زمین فرستاد.
میزبان عربستانی با در اختیار داشت کامل ورزشگاه محل برگزاری بازی توانست در طول ۹۰ دقیقه ۱۰ بار سمت دروازه پرسپولیس شوت زنی کند اما تنها شوت نخست این تیم در دقیقه ۲ توسط فرانک کسیه کافی بود تا تور دروازه پرسپولیس بلرزد. تنها گل بازی که روی غفلت هافبک و خط دفاعی این تیم اتفاق افتاد تا کار آنها را برای جبران سخت‌ کند. پس از این گل پرسپولیس توانست رفته رفته صاحب توپ و میدان شود و کار را برای میزبان سخت کند اما ۱۳ شوت به دروازه آنها هیچ اثری نداشت تا سه امتیاز از کف این تیم بپرد.
نگاهی کلی به درصد مالکیت توپ نشان می‌دهد سرخ‌ها نزدیک به ۵۳ درصد را در اختیار داشتند تا سهم بیشتری در این زمینه نسبت به میزبان عربستانی داشته باشند. برتری محسوسی که در آمار تعداد پاس‌ها، شوت و حتی شوت در چهارچوب هم اتفاق افتاد اما تله‌های آفساید حریف برای سه مرتبه و همچنین کم دقتی در ضربات نهایی باعث شد تا این تیم بدون امتیاز به تهران بازگردد.
پرسپولیس گرچه در این بازی
به خصوص در نیمه دوم تمام و کمال موقعیت آفرینی کرد اما دفاع این تیم چندان مستحکم نبود تا باعث شود بارها از هم گسسته شده و در نهایت یک موقعیتی هم به حریف بدهند که البته تبدیل به گل نشد.پرسپولیس باخت تا خیلی زود ترس بر اندام هوادارانی که دنبال رویای قهرمانی در قاره بزرگ هستند بیفتد. از سوی دیگر این تیم با بازی خوب و با کیفیت خود نشان داد هیچ ترسی از اسم‌های بزرگ ندارد و می‌تواند برای رقیبان خود سرسخت باشد.