آغاز به کار سومین نمایشگاه ملی تخصصی کشاورزی در سبزوار

معاون رییس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: سومین نمایشگاه ملی تخصصی کشاورزی و صنایع وابسته آن در شرق کشور، در محل مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرد.

آغاز به کار سومین نمایشگاه ملی تخصصی کشاورزی در سبزوار

معاون رییس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: سومین نمایشگاه ملی تخصصی کشاورزی و صنایع وابسته آن در شرق کشور، در محل مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرد.
علی اصغر امانیان در گفت و گو با ایسنا در حاشیه این مراسم از این نمایشگاه به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صنعت کشاورزی شرق کشور نام برد و افزود: سومین نمایشگاه ملی تخصصی کشاورزی و صنایع وابسته آن به میزبانی سبزوار و با حضور جمعی از مسئولان کشوری، استانی، شهرستان و فعالان عرصه کشاورزی و صنایع وابسته آغاز به کار کرد.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه به مدت ۴ روز از ساعت ۱۰ لغایت ۱۸ دایر خواهد بود، تصریح کرد: این نمایشگاه با حضور بیش از ۷۵ شرکت برتر حوزه کشاورزی منطقه و کشور در بخش‌های نهاده‌ها، دام و طیور، شیلات و آبزیان، ماشین‌آلات کشاورزی، سود و سم، صنایع غذایی، سیستم‌های نوین آبیاری و تجهیزات گلخانه‌ای، قارچ پذیرای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.
معاون رییس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارتباط مستقیم بهره‌بردار با تولیدکننده، استفاده از دانش روز، انتقال دانش‌ها، افزایش آگاهی بهره‌بردار و... دانست و افزود: تلاش می‌شود با برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها و ارتباط مستقیم بهره‌بردار با تولیدکننده بتوانیم واسطه‌ها را حذف کنیم.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی بهره‌برداران امکان حضور در مرکز استان را ندارند می‌توانند از این ظرفیت ایجاد شده در شهرستان به خوبی استفاده کنند.
امانیان در خصوص پتانسیل‌های شهرستان در بخش‌های مختلف گفت: سبزوار به عنوان کریدور یک منطقه تجاری و در جاده ابریشم از سنوات گذشته در حوزه کشاورزی و طیور و آبزیان و...نیز رتبه اول استان را داشته است.
وی با بیان اینکه خراسان رضوی به عنوان اولین استان غیرساحلی کشور است که خاویار در سبزوار تولید می‌شود، تصریح کرد: در حوزه کشاورزی و صنایع وابسته پیشرفت‌های بسیار خوبی را تاکنون به دست آورده‌ایم.
مدیر جهاد کشاورزی سبزوار همچنین گفت: صنایع وابسته به تجارت و ادوات کشاورزی، کلینیک‌های گیاه‌پزشکی و... از جمله ظرفیت‌هایی هستند که ما را در برگزاری چنین نمایشگاه‌های در سطح ملی مجاب می‌کند.
وی با اشاره به اینکه حضور سایر استان‌های کشور در این نمایشگاه موجب معرفی پتانسیل‌های شهرستان می‌شود، خاطرنشان کرد: حتی نمایندگان شرکت‌های خارجی نیز در این نمایشگاه حضور دارند.
امانیان در ادامه با اعلام اینکه با برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف برای کشاورزان و دامداران و... تاکنون توفیقات خوبی را به دست آورده‌ایم، اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان بزرگی داشته‌ایم که با حضور در شهرستان داده‌های خود را به کشاورزان منتقل کرده‌اند.
وی سطح برگزاری نمایشگاه ملی تخصصی کشاورزی سبزوار را بسیار بالا دانست و گفت: این نمایشگاه موجب افزایش دانش بومی و علمی کشاورز و معرفی پتانسیل‌های شهرستان به عنوان قطب تولید بخش کشاورزی که جایگاه خاصی در استان دارد می‌شود.
معاون رییس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار افزود: از دو نمایشگاه قبلی بالغ‌بر ۳۰ هزار نفر بازدید داشتند که کم‌نظیر بوده است.
شهرستان سبزوار دارای ۳۵ هزار هکتار کشتزار، ۱۶ هزار هکتار عرصه باغی و حدود ۲۰ هزار بهره‌بردار در این بخش است که سالانه حدود ۱۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می‌شود.