روسیه برای شروع مجدد پروژه کریدور شمال –جنوب مصمم است

وزیر اقتصاد:

وزیر اقتصاد کشورمان با اشاره به مذاکرات خود با دستیار رئیس جمهور روسیه، از مصمم بودن این کشور برای شروع مجدد پروژه کریدور شمال –جنوب خبر داد.

روسیه برای شروع مجدد پروژه کریدور شمال –جنوب مصمم است

وزیر اقتصاد کشورمان با اشاره به مذاکرات خود با دستیار رئیس جمهور روسیه، از مصمم بودن این کشور برای شروع مجدد پروژه کریدور شمال –جنوب خبر داد.
به گزارش مهر، عبدالناصر همتی، وزیر امور اقتصادی و دارایی پس از دیدار و گفت‌وگو با ایگور لویتین، دستیار رئیس جمهور روسیه بیان کرد:در این نشست، موضوعات مربوط به شروع مجدد اجرای پروژه بزرگ کریدور شمال به جنوب به عنوان یکی از پروژه‌های بسیار مهم برای کشور ما بررسی شد.
وی افزود:دولت روسیه می‌گوید برای اجرای پروژه شمال –جنوب بسیار مصمم است و ایران از آن استقبال می‌کند.
همتی با بیان اینکه رئیس جمهور کشورمان خواستار گسترش روابط تجاری اقتصادی با کشور روسیه است، گفت:به نظر من اجرای پروژه شمال –جنوب برای ایران، روسیه، هند و کشورهای جنوب خلیج فارس، مزایای بسیاری دارد و می‌تواند کمک زیادی به توسعه این کشورها و انتقال کالاهای راهبردی بین آنها بکند.
وی با یادآوری اینکه، روسیه سرمایه گذاری‌هایی در بخش نفت ایران را شروع کرده است، اظهار کرد:متأسفانه تا کنون از مجموعه تفاهم‌ها با روسیه، کمتر از ۲۰ درصد عملیاتی شده و من به آقای لویتین هم گفتم، انتظار داریم به سرمایه گذاری‌های روسیه، سرعت بیشتری داده شود.
وزیر اقتصاد کشورمان گفت:روسیه ذخایر ارزی و منابع زیادی دارد و می‌تواند در بخش انرژی، پروژه‌های لجستیک و ترانزیتی ما سرمایه گذاری کند.
همتی عنوان کرد:مهم‌ترین تصمیم جلسه امروز این بود که در اولین فرصت و بعد از اینکه وزارت اقتصاد برنامه‌های بانک "و ت ب" روسیه را ملاحظه کند، همایشی در ایران برگزار و از کشورهای ذینفع در این کریدور برای مشارکت در سرمایه گذاری، دعوت کنیم.
وزیر اقتصاد کشورمان تصریح کرد: تاکید ما این است که روسیه باید کار را شروع کند تا ما بتوانیم بقیه ذینفع‌ها را برای سرمایه گذاری تشویق کنیم.
همتی همچنین عنوان کرد:چیزی که بیشتر دنبال آن هستیم، همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، رشد اقتصادی است که لازمه آن هم سرمایه گذاری به خصوص در بخش ترانزیت و نفت است.