مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد و دکتری استادمحور پیام نور تمدید شد

مهلت ثبت نام دوره کارشناسی ارشد و دکتری استادمحور دانشگاه پیام نور تا امروز ۲۸ شهریورماه تمدید شد.

مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد و دکتری استادمحور پیام نور تمدید شد

مهلت ثبت نام دوره کارشناسی ارشد و دکتری استادمحور دانشگاه پیام نور تا امروز ۲۸ شهریورماه تمدید شد.
به گزارش مهر، مهلت ثبت نام واجدین شرایط ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری استعداد درخشان استادمحور دانشگاه پیام نور تا امروز ۲۸ شهریورماه در سایت گلستان به آدرس
 Reg.pnu.ac.ir تمدید شد.
 برخی از شرایط جهت پذیرش در دوره کارشناسی ارشد
دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته که پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی، با سپری کردن حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی مصوب شورای عالی برنامه ریزی آموزشی (عدد غیر صحیح تعداد واحدها به پایین گرد می‌شود)، از لحاظ معدل کل جزو ۲۰ درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم‌ورودی باشند.
تبصره :متقاضیان ورودی بهمن ۱۳۹۸ به شرط دانش آموختگی در ۸ نیم سال می‌توانند درخواست خود را ارائه نمایند.
متقاضی باید حداکثر تا ۳۱/۶ / ۱۴۰۳ و طی  ۸ نیم سال دانش آموخته شود.
تبصره ۱: درخواست پذیرش متقاضیانی که در طول شش نیمسال تحصیلی در دوره کارشناسی پیوسته دانش آموخته شوند و به لحاظ معدل کل در مقایسه با معدل کل ۸ نیمسال دانشجویان هم رشته و غیرهم ورودی خود جزء ۲۰ درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون،  قابل بررسی است. داوطلبان مشمول این تبصره می توانند در فراخوان ثبت نام کنند.
تبصره ۲:تقاضا در رشته‌هایی که برنامه درسی آنان طبق مصوبه شورای عالی برنامه ریزی در دوره کارشناسی پیوسته، ۹ نیمسال تحصیلی باشد، قابل بررسی است.
تبصره ۳:برای خانم‌هایی که در دوره کارشناسی پیوسته خود صاحب فرزند شده‌اند و از مرخصی بارداری بدون احتساب در سنوات و با تایید دانشگاه استفاده کرده‌اند، مدت مجاز حداکثر ۱۰ نیمسال تحصیلی است.
تبصره ۴:برای دانشجویان در حال تحصیل همزمان در دو رشته، طول مدت مجاز تحصیل، حداکثر  ۱۰ نیمسال است.
تبصره ۵:برای دانشجویان موضوع تبصره های۲، ۳ و ۴ که در مدت ۹ یا ۱۰ نیمسال دانش آموخته می‌شوند به ترتیب معدل ۷ یا ۸ نیمسال ایشان با گذراندن  سه چهارم واحدهای درسی مصوب، با معدل ۶ نیمسال دانشجویان هم رشته‌ای که بیشترین واحدهای درسی خود را با ایشان گذرانده‌اند، مقایسه می‌شود.
تبصره ۶:برای دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته، مدت مجاز از ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته یا دانشگاه دوم، حداکثر  ۸ نیم سال است و مقایسه متقاضیان برای رتبه بندی با دانشجویان دانشگاهی انجام می‌شود که بیشترین واحد درسی خود را با آنها گذرانده‌اند. دانشجویان  ورودی ۹۸ که در طول دوره تحصیل خود تغییر رشته داشته‌اند، به شرط دانش‌آموختگی، حداکثر در ۹ نیمسال و دارا بودن سایر شرایط استعداد درخشان، می‌توانند در این فراخوان ثبت نام نمایند.
 برخی از شرایط لازم جهت پذیرش در مقطع دکتری:
داشتن حداقل معدل کل ۱۶ در دوره کارشناسی و معدل کل ۱۷ در دوره کارشناسی ارشد مرتبط یا معدل همتراز شده هر یک از دوره‌های یادشده (معدل دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره پایان نامه است).
تبصره ۱: تعیین معدل همتراز توسط دانشگاه بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه انجام می‌شود.
تاریخ دانش آموختگی در مقطع کارشناسی ارشد باید از ۱۴۰۰/۰۷/۰۱ به بعد باشد.
متقاضی در صورت دانشجو بودن، بایستی حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ فارغ‌التحصیل شود. در صورت پذیرش در مقطع دکتری و عدم فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۳۱، پذیرش لغو و عواقب آن به‌ عهده شخص متقاضی است.
ملاک پذیرش داوطلبان، همنام بودن مدرک کارشناسی ارشد با عنوان رشته دکتری مورد تقاضا و بر اساس تشخیص گروه آموزشی می‌باشد.مدرک کارشناسی مد نظر در این آیین‌نامه باید پیش از مدرک کارشناسی ارشد مرتبط اخذ شده باشد.
احراز موفقیت در مصاحبه تخصصی توسط استاد.
دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی چنانچه دوره کارشناسی ارشد خود را از طریق آزمون تحصیلات تکمیلی سازمان سنجش وارد شده‌اند، با احراز سایر شرایط می‌توانند متقاضی استفاده از تسهیلات این آیین نامه باشند.