حذف کد رشته های دانشگاه جامع علمی کاربردی براساس طرح آمایش

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: از ۸۷۰۰ کد رشته ۴۴۱۷ مورد فعال است و حذف کد رشته ها بر اساس طرح آمایش صورت پذیرفته است.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: از ۸۷۰۰ کد رشته ۴۴۱۷ مورد فعال است و حذف کد رشته ها بر اساس طرح آمایش صورت پذیرفته است.
به گزارش دانشگاه جامع علمی کاربردی، گردهمایی واحدهای استانی منطقه ۳ با حضور دکتر اصغر کشتکار قائم مقام رییس و معاون آموزشی دانشگاه به میزبانی واحد استانی زنجان برگزار شد.
کشتکار در این گردهمایی گفت: متناسب با شرایط و ظرفیت هر منطقه، برای آموزش و اشتغال در همان منطقه، برنامه‌ریزی آموزشی صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه مراکز جدید علمی کاربردی با شرط تضمین اشتغال مجوز دریافت می‌کنند، افزود: همه مراکزی که قصد راه‌اندازی داشته باشند از نظر تضمین اشتغال، چگونگی ورود دانشجو و چگونگی ورود به شغل آینده بررسی می‌شوند بنابراین مراکز آموزش لازم است مطابق با اهداف دانشگاه گام بردارند.
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه اظهار داشت:علیرغم حذف تعداد زیادی از کد رشته هایی که نیاز آموزشی صنایع و بازار کار به این قبیل رشته‎ها رفع شده است؛ جمعیت دانشجویی مراکز آموزشی طی دو سال گذشته افزایش یافته است‌ و طی این مدت، ۱۲۷رشته جدید و نوظهور تعریف کرده ایم.
وی به نقش مهم مراکز آموزشی علمی کاربردی در پاسخ گویی به نیازهای واقعی بازار کار و صنعت اشاره کرد و گفت:از ۸۷۰۰ کد رشته ۴۴۱۷ مورد فعال است و حذف کد رشته ها بر اساس طرح آمایش صورت پذیرفته است و این تفاوت نظام اموزش عالی علمی کاربردی با سایر زیر نظام ها است.
کشتکار بر اهمیت، مدیریت آموزش و نحوه ارایه آموزش‌های لازم در این دانشگاه تاکید کرد و گفت:هر آموزشی نباید وارد این دانشگاه شود؛ بلکه آموزش‌هایی که براساس آمایش صورت گرفته و منجر به اشتغال می‌شوند اجازه ارائه در این دانشگاه را دارند.
قائم مقام رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی دوره فعلی دانشگاه را دوره مدل‌سازی، اشتغال‌محوری و مهارت‌آفرینی برشمرد و اظهار کرد: ماموریت اصلی دانشگاه، تربیت نیروی انسانی ماهر، علمی و کاربردی است.
کشتکار همچنین یادآور شد: تقویت مراکز موجود، مهارت‌آفرینی، حذف کدرشته‌های غیرضرور و حرکت بر اساس طرح آمایش، هدف اصلی دانشگاه است.
وی با اشاره به اینکه مدرسان، پایه و ارکان آموزش هستند،
گفت:۲۵۰ هزار دانشجو و ۴۵ هزار مدرس حق التدریس داریم، نتیجه نگرش ما اشتغال زایی بیش از ۷۲ درصد از فارغ التحصیلان ما است.