آغاز سال تحصیلی ۱۶.۵ میلیون دانش‌آموز از امروز

«باز آمد بوی ماه مهر ـ بوی بازی‌های راه مدرسه ...» شعری که شور و شوق و فصلی تازه را برای ۱۶.۵ میلیون دانش‌آموزان و حدود یک میلیون فرهنگی تداعی می‌کند و قرار است این تعداد در حدود ۵۶۰ هزار کلاس درس، از امروز اول مهرماه با شعار «برای ایران - برای مدرسه»، مشق زندگی بیاموزند.

آغاز سال تحصیلی ۱۶.۵ میلیون دانش‌آموز از امروز

«باز آمد بوی ماه مهر ـ بوی بازی‌های راه مدرسه ...» شعری که شور و شوق و فصلی تازه را برای
 ۱۶.۵ میلیون دانش‌آموزان و حدود یک میلیون فرهنگی تداعی می‌کند و قرار است این تعداد در حدود ۵۶۰ هزار کلاس درس، از امروز اول مهرماه با شعار «برای ایران - برای مدرسه»،  مشق زندگی بیاموزند.
به گزارش ایسنا، مهر و سال تحصیلی امسال متفاوت با سال‌های گذشته است و با پشت سر گذاشتن رویدادهای تلخ و شیرینش از جمله رتبه‌بندی فرهنگیان، استخدام‌ها، کمبود معلم، تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور، معلم بلاگرها، توزیع شیر و ... تا مهمترینش، شهادت رئیس جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی که تغییر کابینه دولت را در پی داشت باعث شد تا یک ماه مانده به آغاز سال تحصیلی، وزیر جدید آموزش و پرورش انتخاب شود اما این امر بدین جا ختم نشد و احکام انتصابات در بزرگترین وزارتخانه‌ کشور را رقم زد که بارزترین آنها، تغییر و انتصاب مشاوران و معاونت ابتدایی تاکنون بوده است.
هرچند به نظر این انتصابات باعث روی زمین ماندن برنامه‌های سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ نشده چرا که از امروز اول مهرماه رسما مدارس با شعار «برای ایران - برای مدرسه» بازگشایی می‌شوند تا حدود ۱۶.۵ میلیون دانش‌آموز پس از گذراندن تعطیلات تابستانی، سال تحصیلی جدیدی را آغاز کنند به طوری که به گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، بازگشایی مدارس یکشنبه اول مهر در ۳۲ اداره کل و ۷۶۰ منطقه انجام می‌شود و امسال کل کارکنان وزارت آموزش و پرورش ۹۶۶هزار و ۴۹۳ نفر هستند که از این تعداد ۵۶۹ هزار و ۴۹۳ نفر در گروه معلمان و ۱۷۰ هزار و ۸۴۶ نفر مدیریت آموزشگاه‌ها را برعهده دارند.
 هر مدرسه‌ای ساعت آغاز فعالیت خود را اعلام می‌کند
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیز اعلام کرد که مدارس ابتدایی کشور با توجه به شرایطی که دارند ساعت فعالیت خود را به خانواده‌ها اعلام و خبر دهند، چرا که با توجه به دو شیفته بودن برخی مدارس، اگر ساعت مشخصی اعلام شود، بیشتر از اینکه به خانواده‌ها و مدارس کمک کند، کار آن‌ها را سخت می‌کند؛ از سویی دیگر به گفته رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش تهران، ساعت شروع مدارس تهران نیز ۷:۳۰ تا ۸ است.
 ورود ۱.۵ میلیون کلاس اولی به مدارس
امسال از تعداد حدود ۱۶.۵ میلیون دانش آموز، حدود ۹ میلیون نفر در دوره ابتدایی تحصیل می‌کنند که از این تعداد حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز کلاس اول هستند؛ سه میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در مقطع متوسطه اول تحصیل می‌کنند و مابقی دانش آموزان در پایه‌های متوسطه دوم و هنرستان‌ها سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.
همچنین طبق آمار سال گذشته برای سال تربیتی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ بیش از ۷۰۰ هزار نوآموز ثبت شده است که برای سال تربیتی پیش‌رو با توجه به افزایش تایید مجوز تعداد درخواست کنندگان کودکستان و افزایش تعداد نوآموزان پیش‌بینی افزایش آمار سال گذشته وجود دارد.