جلوگیری از کاهش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای نفت صادراتی

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: به دنبال نشت نفت در تأسیسات تلمبه‌خانه شماره ۲ امیدیه با اقدام به‌موقع کارکنان این شرکت، از کاهش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای نفت صادراتی جلوگیری شد.

جلوگیری از کاهش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای  نفت صادراتی

 مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: به دنبال نشت نفت در تأسیسات تلمبه‌خانه شماره ۲ امیدیه با اقدام به‌موقع کارکنان این شرکت، از کاهش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای نفت صادراتی جلوگیری شد.
جواد تقی زاده با اشاره به نشت خط لوله زیرزمینی درون تلمبه‌خانه بوستر به رسانه‌های اعلام کرد: در پی نشت خط لوله زیرزمینی درون تلمبه‌خانه بوستر، بلافاصله اقدامات اضطراری و هماهنگی با ادارات داخلی و ستاد مناطق نفتخیز جنوب انجام و ضمن کنترل نشت نفت و جلوگیری از بروز حادثه خطرناک و آتش سوزی؛ از کاهش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای نفت صادراتی جلوگیری شد.
وی با اشاره به پیگیری مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در خصوص این رخداد و تاکید وی بر استمرار تولید ایمن و پایدار تشریح کرد: با حضور و بسیج همه نیروها و امکانات پشتیبانی، عملیات خاکبرداری، پوشش‌برداری و تخلیه نفت درون خط به وسیله سپتیک تانک و سپس کلمس موقت، ضخامت سنجی و نصب پلیتکو در حداقل زمان ۳۶ ساعته به‌صورت شبانه روزی بدون توقف کار انجام و در نهایت پس از فشارگیری و تست خط، نفت سبک از این تلمبه خانه با دبی بیش از ۴۰۰ هزار بشکه در روز برقرار شد.
مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری به اهمیت ایمن‌سازی خطوط لوله تلمبه‌خانه شماره ۲ امیدیه اشاره کرد و افزود: خطوط لوله نفت خروجی تلمبه خانه‌های شماره یک و ۲ امیدیه در سال‌های پیش از انقلاب احداث شده که با توجه به توسعه و ساخت و سازهای ناایمن و توسعه محدوده شهر امیدیه و همجواری با این خطوط لوله، ضرورت اجرای هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی پروژه ایمن سازی را حائز اهمیت کرده است.
وی ضمن قدردانی از تلاش کارکنان که در شرایط سخت عملیاتی پای کار هستند گفت: نشتی نفت این خط لوله در فضای بسیار محدود رخ داده بود که دسترسی ماشین آلات جهت عملیات خاک‌برداری و تعمیر را با سختی خاصی مواجه کرده بود، اما با تلاش مجاهدانه کارکنان این کار میسر شد.
به گزارش ایرنا شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری از شرکت های فرعی شرکت ملی مناطق نفتخیز از لحاظ قدمت دومین شرکت بعد از نفت و گاز مسجدسلیمان است.
گستره جغرافیایی شرکت آغاجاری در سه استان خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر و هشت شهرستان است که ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و از نظر تولیدی یک پنجم تولید مناطق نفتخیز جنوب را انجام می‌دهد.