افزایش هزار درصدی سرانه گردشگری هرمزگان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان:

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در مراسم گرامیداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری گفت:برای اولین بار سرانه گردشگری به لحاظ مساحت افزایش هزار درصدی یافته است.

افزایش هزار درصدی سرانه گردشگری هرمزگان

بندرعباس- شهین صادقی
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در مراسم گرامیداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری گفت:برای اولین بار سرانه گردشگری به لحاظ مساحت افزایش هزار درصدی یافته است.
محمد محسنی با اشاره به افزایش 25 درصدی سرانه‌های اقامتی و پذیرایی گفت:تأسیسات گردشگری استان با ۲۵ درصد افزایش به ۴۲۲ واحد رسیده است.
وی افزود:اتاق‌های مراکز اقامتی با افزایش ۲۷ درصدی به ۸ هزار و ۶۰۰ اتاق رسانده است و تخت خواب مراکز اقامتی با افزایش با افزایش ۳۰ درصدی به ۲۸ هزار تخت افزایش پیداکرده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان اظهار کرد:با توجه به مزیت و ماهیت گردشگری استان هرمزگان، این استان با کمبود فضا و سرانه گردشگری روبرو است که ان شاءلله به همت دولت و مسئولین استان بتوانیم کمبودها را مرتفع کنیم.
وی با اشاره به شعار سال روز جهانی و هفته گردشگری که به‌عنوان "گردشگری و صلح "نام‌گذاری شده است گفت: قطعاً این نام‌گذاری مبتنی بر یک کار کارشناسی جهانی است که گردشگری در حوزه افزایش و توسعه صلح اندیشی و تثبیت صلح در ملت‌ها نقش ایفا کند.
 همه ارگانها باید همراه میراث فرهنگی برای توسعه گردشگری تلاش کنند
احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، بندر خمیر، حاجی‌آباد، قشم و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت روز جهانی و هفته گردشگری گفت: گردشگری در جهان به‌عنوان یک صنعت شناخته می‌شود و این را نباید دست‌کم گرفت.
وی با اشاره به اینکه گردشگر حاضر است هزینه کند و آرامش داشته باشد، اظهار کرد:باید باور داشته باشیم و عمق باور ما این است که گردشگری را دست‌کم نگریم.
مرادی عنوان کرد:در استان هرمزگان دریا به‌عنوان یک ظرفیت گردشگری است اما از این ظرفیت حداقل یک تا دو درصد استفاده‌شده است.
نماینده مردم بندرعباس، بندر خمیر، حاجی‌آباد، قشم و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نباید توقع داشته باشیم که این موضوع تنها وظیفه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است و باید به‌تنهایی انجام دهد.
وی افزود:همه ارگان‌ها باید در کنار هم باشند، تلاش کنند و باور و اعتقاد داشته باشند تا یک اتفاقی رقم بخورد.
 استفاده از ظرفیت سمن‌ها برای توسعه گردشگری
احسان کامرانی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری هرمزگان ضمن تبریک این هفته گفت:شعاری که برای امسال در نظر گرفته‌شده گردشگری و صلح است.
وی بیان کرد:صلح و امنیت مأموریت اصلی سازمان ملل است اما متأسفانه این دو مقوله صلح و امنیت در دنیا مغفول مانده است.
کامرانی با اشاره به اینکه گردشگری حوزه‌ای است که ارتباط بین ملت و اقوام، ادیان و همه انسان‌ها را شکل می‌دهد، افزود:یعنی گردشگری فرای مرزها است و هیچ مرزی را نمی‌شناسد.
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری هرمزگان عنوان کرد:کشور ما در حوزه گردشگری ازنظر اقلیمی جز 5 کشور دنیا و در حوزه گردشگری جز 10 کشور دنیا ازنظر جاذبه‌های گردشگری است و باید کاری کنیم که کشور و استان ما در حوزه گردشگری به نحو احسن دیده شود.
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های بخش خصوصی و سمن‌ها در حوزه گردشگری گفت:کشورهایی که مردم در حوزه گردشگری پای‌کار آمدند موفق بوده‌اند ما هم باید از ظرفیت مردم و سمن‌ها برای توسعه گردشگری استفاده کنیم.
لازم به ذکر است ؛ در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان و دانشگاه جامع علمی کاربردی در زمینه مشارکت آموزشی و پژوهشی دانشگاه و مراکز علمی کاربردی و وابسته در برنامه‌ریزی، تدوین و برگزاری دوره‌های مهارتی به‌منظور تربیت نیروی انسانی ماهر و استفاده دانشگاه از ظرفیت‌های موجود اداره‌کل در راستای کیفی سازی دروس و دوره‌های آموزشی  به امضا رسید.
همچنین در این مراسم از کتاب راهبردهای ایجاد منطقه نمونه گردشگری روستایی مهرگان رونمایی شد و در پایان مراسم نیز از فعالان صنعت گردشگری استان تقدیر به عمل آمد.