تهران چه تعداد اتوبوس عمومی کم دارد؟

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: هیچ اولویتی در شهر تهران بالاتر اولویت حمل و نقل عمومی نیست و نباید در دستور کار مدیریت شهری باشد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: هیچ اولویتی در شهر تهران بالاتر اولویت حمل و نقل عمومی نیست و نباید در دستور کار مدیریت شهری باشد.
تهران سالهاست با کمبود اتوبوس در خطوط حمل و نقل عمومی خود دست و پنجه نرم می‌کند و شهروندان پایتخت هر روز که می‌خواهند از این وسیله برای جابه‌جایی درون شهر استفاده کنند این موضوع را لمس می‌کنند.فرسوده شدن اتوبوس‌های قدیمی و از کار افتادن این وسیله نقلیه اوضاع را به سمت وخامت برد تا جایی که تامین وسیله حمل و نقل عمومی پایتخت در اولویت نخست مدیریت شهری پایتخت قرار گرفت و در بودجه امسال شهرداری تهران بیش از ۵۰ درصد بودجه به نوسازی و بازسازی حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا کرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفته در ابتدای دوره فعلی مدیریت شهری، حدود ۸۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در خطوط تحویل گرفتیم و امروز این تعداد به ۲۳۰۰ دستگاه افزایش یافته است.
سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اکنون توجه به خواست مردم برای حل مشکل حمل و نقل عمومی شکل گرفته و تامین نیاز به حمل و نقل عمومی با توجه به درخواست‌های مکرر مردم به ثمر نشسته است.وی تاکید کرد: اتوبوس‌های با ظرفیت بیشتر به موازات قرارداد بسته شود و در این راستا ۵۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری در آستانه انعقاد قرارداد است.تشکری هاشمی گفت: هیچ اولویتی در شهر تهران بالاتر اولویت حمل و نقل عمومی نیست و نباید در دستور کار مدیریت شهری باشد و باید به سرعت فضای خالی اتوبوس‌ها و واگن‌های مترو پر شود.