راه‌اندازی رشته های جدید در دانشگاه

رئیس دانشگاه امیرکبیر خبر داد؛

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از راه‌اندازی ۵ رشته جدید در حوزه‌های انرژی، کوانتوم، عصب شناختی و غیره و پذیرش دانشجو در این رشته ها بر اساس استعدادهای درخشان خبر داد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از راه‌اندازی ۵ رشته جدید در حوزه‌های انرژی، کوانتوم، عصب شناختی و غیره و پذیرش دانشجو در این رشته ها بر اساس استعدادهای درخشان خبر داد.
علیرضا رهایی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد:سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از  ۱۷ شهریور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز شد. خوشبختانه با تمهیداتی که فراهم شد، از تیر ماه گذشته مقداری روند آماده سازی خوابگاه های دانشگاه علی رغم محدودیت های اعتباری شروع شد.برای دانشجویان ورودی جدید دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خوابگاه مستقل در نظر گرفتیم و سعی شد شرایط قابل قبولی برای این دانشجویان فراهم شود.
وی در ادامه تصریح کرد: احتمالا حدود نیمه دوم مهر ماه دانشجویان دوره کارشناسی وارد دانشگاه صنعتی امیرکبیر خواهند شد.
رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد:خوشبختانه با تلاشی که شد در فاز اول برای سه رشته جدید اعم از مهندسی معماری در دوره کارشناسی، اقتصاد انرژی و مجموعه عصبی شناختی در دوره کارشناسی ارشد برای سال جاری دانشجو پذیرفتیم.
رهایی خاطرنشان کرد: خبر خوشی که دارم این است که با مجوزی که از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کردیم به دلیل شرایط تخصصی دانشگاه ما در ۵ رشته جدید نیز از محل استعدادهای درخشان دانشجو پذیرش می کنیم که این گروه از دانشجویان نیز به دانشگاه امیرکبیر ملحق شدند.وی یادآور شد:رشته های جدید فوق در ارتباط با مهندسی انرژی، کوانتوم، عصبی شناختی تا سطح دکتری و غیره است که بیشتر به عنوان رشته های حساس در دوره تحصیلات تکمیلی راه اندازی شده است.
این استاد دانشگاه امیرکبیر افزود:با تلاش‎های زیادی که دانشگاه انجام داد در یک سری زمینه های مهم مثل مباحث مربوط به مهندسی دریا، مهندسی هوا و فضا یا هوش مصنوعی همکاری های گسترده و کلانی با برخی از ارگان های اجرایی شروع کردیم که میوه این کار در سطح تحصیلات تکمیلی جاری خواهد شد.یعنی با تامین اعتبار پروژه های کاربردی زیادی خواهیم داشت دانشجویان می توانند با فراغ بال کار خود را آغاز کنند.رهایی تاکید کرد:ضمن اینکه بنا بر اهمیت هوش مصنوعی
پژوهشکده ای با این عنوان و ۲۵ عضو هیات علمی در دانشگاه مشغول به کار شد که می تواند قراردادهای متنوعی با بخش های مختلف داشته باشد.
وی در پایان افزود:ما در دوره کارشناسی امسال ۱۳۰۰ دانشجو، در سطح کارشناسی ارشد و دکتری حدود ۲۷۰۰ دانشجوی جدیدالورود پذیرش می کنیم.