ایجاد ۱۴هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد خراسان رضوی

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت:مقرر شده است امسال ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال در اختیار کمیته امداد استان قرار بگیرد که با این رقم می توانیم ۱۴ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد کنیم.

مشهد-صفدري
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت:مقرر شده است امسال  ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال در اختیار کمیته امداد استان قرار بگیرد که با این رقم می توانیم ۱۴ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد کنیم.
رضا سلم‌آبادی در نشست رسانه ای در محل مجتمع ثامن الائمه(ع) مشهد اظهار داشت:از بهمن و اسفند ۱۴۰۰ فرآیند هوشمندسازی سامانه‌های کمیته امداد آغاز شد و در سال ۱۴۰۲ به مرحله قابل قبولی رسید.
وی با اعلام اینکه ۵۷ هزار دانش آموز در استان تحت حمایت کمیته امداد هستند، افزود:۲۰ هزار دانش آموز دارای حامی هستند که در مجموع ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از سمت حامی ها پرداخت شده است.
وی با اشاره به آمار استان خراسان رضوی، خاطرنشان کرد:در سال ۱۴۰۲، خراسان رضوی در حوزه صحت‌سنجی اطلاعات، پس از سیستان و بلوچستان، رتبه دوم کشور را کسب کرد.در حال حاضر ۱۸۴ هزار و۶۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان، مستمری دریافت می‌کنند و ۱۰ هزار خانواده نیز از خدمات چندگانه بهره‌مند می‌شوند.
سلم‌آبادی تصریح کرد:خراسان رضوی در حوزه وام قرض‌الحسنه نیز، با اختلافی قابل‌توجه، رتبه اول کشور را در سال گذشته به‌دست آورد.
وی اشاره داشت:در وام مسکن 720 مورد وام 100میلیون تومانی در سال گذشته اعطا کردیم و امسال نیز در نیمه اول سال 84میلیارد تومان وام تخصیص داده شده است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی خاطرنشان کرد:سال گذشته ۵ هزار جهیزیه به زوج های نیازمند اهدا شد و بنا داریم امسال نیز به این رقم برسانیم که هر سری جهیزیه شامل ۵ قلم و به ارزش ۴۰ میلیون تومان است.
 وی ادامه داد:هوشمندسازی فرآیندهای امداد در کنار حفظ کرامت انسانی، باعث تسهیل خدمت‌رسانی و جلوگیری از سوءاستفاده‌ها شده و با ادامه این روند، می‌توانیم به اهداف بزرگتری در راستای توانمندسازی خانواده‌های نیازمند دست یابیم.
سلم آبادی در خصوص حوزه اشتغال زایی در استان اشاره داشت:امسال ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال قرار است تخصیص یابد که با این رقم می توانیم ۱۴ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد کنیم.
وی  همچنین درخصوص اشتغال تأکید کرد که ۴۱ هزار خانوار از چرخه حمایت کمیته خارج شده‌اند و اشاره کرد که این افراد به شغل‌های پایدار دست یافته و به سمت توانمندی پیش رفته‌اند.
سلم آبادی همچنین اشاره داشت:در کمیته امداد ۱۴ طرح دانش بنیان داشتیم و در بازاریابی زنجیره فرش ما تکمیل شده است. همچنین به دنبال تکمیل چرخه عسل و کرم ابریشم نیز هستیم و صنایع دستی اگر کیفی باید امداد می تواند بازار فروش آن را راه اندازی کند.
سلم آبادی اعلام کرد : در شش ماهه نخست سال جاری، مبلغ۳۰ میلیارد تومان صدقات و ۱۸۱ میلیارد تومان زکات از سوی مردم جمع‌آوری شده است که این مبالغ به منظور حمایت از نیازمندان و اجرای طرح‌های مختلف خیریه و اجتماعی استفاده می‌شود.