جهش ۱۰۰ درصدی تعمیرات شناورها و هدف‌گذاری بزرگ برای ۱۴۰۳

رکوردشکنی ایزوایکو در سال ۱۴۰۲ ؛

گروه شناورهای متوسط ایزو ایکو با ثبت ۱۴,۸۵۰ تُن عملیات و تعمیر ۲۹ فروند شناور در سال ۱۴۰۲ ، چشم به هدف ۱۵,۵۰۰ تُنی برای سال ۱۴۰۳ دوخته است .

بندرعباس- شهین صادقی
گروه شناورهای متوسط ایزو ایکو با ثبت 14,850 تُن عملیات و تعمیر ۲۹ فروند شناور در سال ۱۴۰۲ ، چشم به هدف 15,500 تُنی برای سال ۱۴۰۳ دوخته است .
محسن علیزاده، مدیر گروه شناورهای متوسط ایزوایکو، از عملکرد خیره‌کننده این گروه در سال ۱۴۰۲ خبر داد و اعلام کرد که این گروه موفق به ثبت رکوردی چشمگیر شده است. او گفت: “با وجود چالش‌های ناشی از تحریم‌ها و تأخیر در تأمین مواد اولیه، ما توانستیم بیش از ۱۰۰ درصد اهداف خود در بخش تعمیرات شناورها را محقق کنیم و  ۲۹ فروند شناور را تعمیر کنیم.”
وی با اشاره به حجم کاری معادل 14,850 تُن در سال گذشته افزود: “در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نیز با تعمیر ۱۳ فروند شناور و  2,889 تُن عملیات، این روند رو به رشد ادامه داشته و تا پایان سال جاری، هدف تولید 15,500 تُن را دنبال خواهیم کرد.”
علیزاده همچنین درباره برنامه نوسازی شناورها توضیح داد: “با وجود تأخیرهای ناشی از تحریم‌ها و مشکلات در تأمین مواد اولیه ، ما اکنون این موانع را برطرف کرده‌ایم و برنامه‌های نوسازی شناورها در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ به وضعیت مطلوب خواهد رسید.”
وی با اشاره به افزایش درآمدها و نقدینگی گروه، اعلام کرد که پرداخت هزینه‌های خدمات و پیمانکاری که در گذشته با تأخیر انجام می‌شد، اکنون به‌طور منظم صورت می‌گیرد.
علیزاده از واگذاری بیشتر فعالیت‌های گروه به بخش خصوصی خبر داد و گفت:“در راستای بهبود کارایی و کاهش هزینه‌ها، برخی از بخش‌های فنی، مانند کارگاه‌های برش، به پیمانکاران بخش خصوصی واگذار شده است.”او همچنین از موفقیت گروه در ساخت اولین آمبولانس دریایی تمام آلومینیومی خبر داد و افزود: “این پروژه با موفقیت اجرا شده و ایزوایکو آماده دریافت سفارش‌های جدید در این زمینه است.”
مدیر گروه شناورهای متوسط ایزوایکو با تأکید بر برنامه‌های دقیق و مدیریت بهینه، چشم‌انداز روشنی برای سال‌های آینده ترسیم کرد. وی گفت: “با تکیه بر بهبود مدیریت و توسعه همکاری‌ها با بخش خصوصی، ما در مسیر افزایش تولید و ارتقاء صنعت دریایی کشور قدم برمی‌داریم و آماده‌ایم تا در سال ۱۴۰۳ با دستیابی به اهداف 15,500 تُنی، رکوردهای جدیدی را ثبت کنیم.