سخني دوستانه امّا دردمندانه با استاندار جديد گيلان

گيلان در شرايطي خود را براي استقبال يك استاندار بومي و كاردان آماده مي‌كند كه متأسفانه در سيل مشکلات گذشته گرفتار شده است و به انتظار يك ناجي كاربلد نشسته است.

سخني دوستانه امّا دردمندانه با استاندار  جديد گيلان

گيلان در شرايطي خود را براي استقبال يك استاندار بومي و كاردان آماده مي‌كند كه متأسفانه در سيل مشکلات گذشته گرفتار شده است و به انتظار يك ناجي كاربلد نشسته است.
آري وقتي خبر انتصاب جنابعالي را به عنوان استاندار گيلان شنيدم بسيار خوشحال شدم و با خود گفتم الحمدلله دكتر حق‌شناس يك مدير دردكشيده و متخصص يا به تعبيري بانك تجربه والي استان گيلان شده است كه بايد اعلام كنم اهالي فهيم شهر رشت دغدغه آباداني و پيشرفت شهر خود را در ذهن دارند كه با معرفي شما به عنوان والي گيلان اميدوار شده‌اند و حتي چنين به خود نويد مي‌دهند كه دوران نارسايي‌ها و مشكلات  به پايان مي‌رسد.
و همچنان اميدواريم تا از اين به بعد با مديريت صحيح جنابعالي نظير استان‌هاي همجوار سري ميان سرها بلند كنيم و حتي به اين باور رسيده‌ايم كه شخصي دلسوز و كهنه‌كار و مديري توانمند هوادار گيلان به دنبال رفع نارسائي‌هاي موجود خواهد بود كه البته لازم و ضروريست تا با ورود شما مشكلاتي كه در حال حاضر مردم نجيب و فهيم استان گيلان با آن دست به گريبان هستند را بصورت مقاله‌اي به اطلاع شما و مديران پايتخت‌نشين و همچنين مردم عزيز برسانم.
هرچند كه چندين بار در روزنامه‌هاي سراسري تحت سرپرستي اينجانب علي‌الخصوص روزنامه گلچين روز كه به حق سنگ صبور مردم اين ديار است به انتشار رسانده‌ايم و از مشكلات شهري از جمله از ناحيه بعضی از مديران مختلف شهری .... که پیگیری های فراوانی صورت گرفت تا گره ای از مشکلات مردم مظلوم حل شود به دفعات تشريح كردم امّا نه تنها رفع مشكل نشد بلكه آنها حتي حاضر نشدند دو كلمه پاسخ منطقي به نشریات ارائه دهند.
انتظارم اين بود كه  مدیران  با مرور آن مقالات مردمي با احساس مسئوليت و دلسوزي خود در قبال مردم اين ديار كه انسان‌هاي شريف و نجيب هستند نشان مي‌دادند امّا متأسفانه با چندين روز و چندين ماه حتي چند سال انتظار و چشم به راهي خبري از اقدامات آن نشده كه نشد ناگزيرم ايندفعه به عنوان يك خبرنگار مردمي و درد كشيده از جنابعالي درخواست كنم تا به فرياد برحق مردم مظلوم ما برسيد چون بيش از چند دهه است كه استان گيلان رنجور دردهاي كهنه‌اي از جمله مشكلات زيست محيطي كه اخيراً بسيار شديدتر شده است مواجه مي‌باشد كه متأسفانه تبديل به فاجعه مي‌شود .
 آري مشكلات زباله در استان گيلان نه تنها حل نشده بلكه سراسر استان گيلان را محاصره كرده است. و اين بي‌توجهي‌ها سبب شده است كه گردشگران عزيز ما با صحنه‌هاي مشمئزكننده‌اي مواجه شوند. از طرفي مشكلات فاضلاب‌هاي خانگي امان مردم را بريده است و حتی درخصوص تخلیه فاضلاب طفره مي‌روند. دريچه‌هاي فاضلاب شهر ما شكسته و لوله‌هاي آن به علت فرسودگي كشش ندارد و صحنه‌هاي بسيار مشمئزكننده‌اي در شهرها خصوصاً كلانشهر رشت به وجود آورده است كه اين سهل انگاريها باعث گرديده تا با بحران فاضلاب مواجه شويم.
البته بانك جهاني وام سنگيني در زمينه هدايت فاضلاب خانگي به تصفيه‌خانه اختصاص داده است متأسفانه مشكلات فاضلاب‌ها همچنان پابرجاست و چندين بار از طريق رسانه سوال كردم كه چه ميزان بانك جهاني به استان گيلان وام داده است چه ميزان هزينه كرده‌ايد و چه ميزان عودت داديد متأسفانه تاكنون هيچ پاسخي نگرفته‌ام امّا مدتي پيش یکی از مسئولین پیشین در كنفرانس مطبوعاتي اعلام كرد و گفت مبلغ زیادی پول چند سال پيش جهت لايروبي و بسترسازي رودخانه‌هاي زرجوب و گوهررود و همچنان پسماند اختصاص داديم .متأسفانه پول تقسيم شد و رودخانه زرجوب و گوهررود به علت بي‌توجهي‌هاي مديران ذيربط تبديل به آلوده‌ترين رودخانه‌هاي دنيا شده است.
آري نه تنها رودخانه‌هاي زرجوب و گوهررود شهر رشت تبديل به آلوده‌ترين رودخانه‌هاي دنيا شده است بلكه درياي خزر هم به علت عدم توجه مديران ذيربط تبديل به حوضچه فاضلاب شده است و حتي شنا كردن در درياي خزر را ممنوع اعلام كرده‌اند البته جنابعالي نماينده مردم بوديد ، استاندار بوديد، مديركل بوديد و بالاخره بايد اعتراف كنم كه شما به عنوان بانك تجربه اشراف كامل به اين مشكلات داريد و با اينگونه اوضاع مردم فهيم ما همچنان حوصله به خرج مي‌دهند يعني دندان به جگر گذاشته‌اند و در مقابل مشكلات صدايشان درنيامده كه البته نشان از نجابت اين عزيزان است.
آري استاندار جان شما هم گيلاني هستيد مطمئناً به استان خود اعتقاد داريد از اينرو اميدوار شديم كه حتماً جنابعالي به عنوان يك همشهري از مقام مسئولي چون استاندار كه مديريت منطقه را به عهده گرفته‌ايد انتظار داشته باشيم اولاً درخصوص رفع معضلات زيست محيطي خصوصاً معضلات زباله و فاضلاب كه سلامت مردم اين ديار را با خطر جدي روبرو ساخته است فكري اساسي كنيد ثانياً در زمينه رفع بحران بيكاري به سرمايه‌گذاراني كه با خلوص نيت به ميدان مي‌آيند و هر چي در بساط دارند هزينه مي‌كنند تا ايجاد اشتغال كنند بايد مورد تشويق و حمايت همه جانبه جنابعالي قرار گيرند تا همه سرمايه‌گذاران در بخش خصوصي تمايل پيدا كنند و حضوري پررنگ داشته باشند و با ايجاد اشتغال براي جوانان عزيز اين ديار ايجاد انگيزه و اميدواري كنند تا تعداد زيادي از جوانان بتوانند با شغلي آبرومندانه به زندگي غرورآفرين خود ادامه دهند.
حتی سرمايه‌گذاري که خواست پروژه‌اي دريایی در آستارا براي پرورش دلفين اجرا كند كه مطمئناً مي‌توانست براي جذب گردشگري و ايجاد اشتغال بسيار مفيد باشد متأسفانه از اين سرمايه‌گذار استقبال نكردند و بعد از مدتي شنيديم كه به پيشنهاد استاندار یکی از استان ها با حمايت همه جانبه در آن منطقه سرمايه‌گذاري كرد و همه گونه حمايت هم از ايشان به عمل آوردند پس جذب و تقويت سرمايه‌گذاران بايد در سرلوحه امور قرار گيرد تا با ايجاد اشتغال به بحران بيكاري خاتمه دهيم.
ان‌شاء‌الله
رشت – سيد اكبرخوشحال
گر ز دستت برآيد چو نخل باش كريم
                                      گر چو دستت نيايد چو سرو باش آزاد