حضور اتباع غیر مجاز زمینه ساز نا امنی در آینده

در حالی که بسیاری از تحلیلگران سیاسی در ایران، حضور اتباع غیر مجاز خارجی در کشور را زمینه ساز نا امنی در آینده می دانند، رادیو پاکستان گزارشی منتشر کرده است که به نوعی تأیید کننده این نگرانی هاست.

در حالی که بسیاری از تحلیلگران سیاسی در ایران، حضور اتباع غیر مجاز خارجی در کشور را زمینه ساز نا امنی در آینده می دانند، رادیو پاکستان گزارشی  منتشر کرده است که به نوعی تأیید کننده این نگرانی هاست.
 رادیو دولتی پاکستان در گزارشی فاش کرده است که  شماری از افغان‌ها با وعده «دریافت پول» در اعتراضات حزب تحریک انصاف علیه حکومت، شرکت کرده‌اند. این رادیوی دولتی گفته است که افغان‌هایی که در جریان اعتراضات بازداشت شده‌اند به اموال عمومی آسیب زده اند.
آنچه در پاکستان رخ داده، می تواند به روش ها و شکل های دیگر در ایران نیز محقق شود. پیشتر نیز برخی رسانه ها هشدار داده بودند که در میان اتباع افغان که در ایران حضور دارند، عناصر مسلح طالبان نیز وجود دارند که می توانند در لحظه ای که دستور از کابل برسد، به ایجاد ناامنی در کشور بپردازند.
آنچه در پاکستان رخ داده هرچند که می توان شانتاژ تبلیغاتی دولت باشد، اما فرضی محتمل و خطری بالقوه و جدی برای ایران است که میلیون ها مهاجر افغان بدون ثبت حتی یک برگه قانونی وارد کشور شده اند و درحال زندگی در لایه های اجتماعی جامعه هستند.