قطار ترکیه دوباره فعال می‌شود

مدیرعامل راه‌آهن:

مدیرعامل راه‌آهن گفت: پس از آن که راه‌آهن ترکیه آمادگی سیر قطار از مسیر وان به استانبول و آنکارا را داشته باشد، قطارهای مسافری هم از ایران در این مسیر دوباره فعال می‌شوند.

مدیرعامل راه‌آهن گفت: پس از آن که راه‌آهن ترکیه آمادگی سیر قطار از مسیر وان به استانبول و آنکارا را داشته باشد، قطارهای مسافری هم از ایران در این مسیر دوباره فعال می‌شوند.
به گزارش ایلنا، جبارعلی ذاکری در حاشیه جلسه ابلاغ قطعیت قرارداد و شروع دوره احداث پروژه ریلی کرمان-سیرجان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایلنا درباره احیای راه‌آهن اکو (استانبول- تهران- اسلام ‌آباد) که دو سال گذشته عبور آزمایشی داشت، گفت: پس از زلزله اخیر در ترکیه مسیر ریلی وان به انکارا دچار مشکلاتی شد اما هفته آینده نمایندگان راه‌آهن ایران در ترکیه در این باره جلسه‌ای با همتایان خود در ترکیه خواهند داشت که هفته گذشته جلسه مقدماتی آن برگزار شد.
وی ادامه داد: پیش‌بینی‌ها این است که در مرحله اول قطار تبریز - وان و تهران - وان را برقرار کنیم . مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود:پس از آن که راه‌آهن ترکیه آمادگی سیر قطار از مسیر وان به استانبول و آنکارا را داشته باشد، قطارهای مسافری هم از ایران در این مسیر  دوباره فعال می‌شوند. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:طبیعتاً پس از آن مقدمات، راه‌اندازی قطار اکو هم انجام می‌شود و در خصوص قطار بین‌المللی اولین گام فعال‎سازی مسیر ترکیه بود.
ذاکری در پاسخ به سوال دیگر ایلنا درباره آخرین توافقات با عراق برای راه‌آهن شلمچه-بصره پس از سفر رییس جمهوری به این کشور اظهار داشت: خوشبختانه پس از سفر رییس جمهور به عراق، بحث تامین نقدینگی و تامین مالی و تخصیص انجام شد و الان با دو موضوع برای این پروژه مواجه هستیم که طرف عراقی آن را پیگیری می‌کند. اولین موضوع  صدور مجوز برای انهدام مواد منفجره است که در مین روبی‌ها کشف شدند  و‌ موضوع دوم هم معرفی شرکت بازرسی محیط زیست عراق است که مین‌روبی‌های انجام شده را تایید کند.