۱۰۰ درصد مطالبات گندمکاران تا پایان هفته آینده پرداخت می‌شود

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: براساس وعده رئیس جمهور پیش بینی می‌شود که حداکثر تا پایان هفته آینده ۱۰۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: براساس وعده رئیس جمهور پیش بینی می‌شود که حداکثر تا پایان هفته آینده  ۱۰۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شود.
عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:براساس آخرین آمار از وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه در خصوص پرداخت ۴۴ همت باقی مانده مطالبات گندمکاران، مصوبه سران قوه منجر شده که اوراق از طرف سازمان برنامه و بانک‌مرکزی نهایی شود و بنابر دستور رئیس جمهور و پیگیری وزیر جهاد پیش بینی می شود که حداکثر تا پایان هفته آینده پرداخت شود.او با بیان اینکه کشت گندم در حال انجام است، افزود: اکنون کشت در استان های شمال غرب، مرکزی و غرب شروع شده و در استان های جنوب و مرکزی طی روزهای آتی شروع خواهد شد.
هاشمی با بیان اینکه ۴۰ تا ۴۵ درصد کشت استان های سردسیر انجام شده است، گفت: برآوردها حاکی از آن است که امسال مجموع سطح زیرکشت گندم آبی و دیم به ۶ میلیون هکتار سال قبل برسد.
رئیس بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت کود در استان هایی که پول پرداخت نشده کشاورزان  با مشکل نقدینگی روبرو هستند، اما بدلیل سیاست ها و قیمت گذاری صورت گرفته امیدواریم مشکلی در بحث تغذیه رخ ندهد‌.