رکوردهایی که خیلی زود زده می شوند

طی هفته اخیر مدام شاهد افزایش قیمت طلا و ارز در بازار بودیم. قیمت هایی که بعضاً برای خود رکوردهایی تاریخی محسوب می شوند و خیلی زود خود را نمایان ساخته اند. رسیدن قیمت سکه به بیش از ۵۰ میلیون تومان برای جامعه قابل درک نیست.

طی هفته اخیر مدام شاهد افزایش قیمت طلا و ارز در بازار بودیم. قیمت هایی که بعضاً برای خود رکوردهایی تاریخی محسوب می شوند و خیلی زود خود را نمایان ساخته اند. رسیدن قیمت سکه به بیش از  50 میلیون تومان برای جامعه قابل درک نیست.
50 میلیون تومان براساس حقوق وزارت کار معادل 5 ماه کارکرد یک حقوق بگیر محسوب می شود. به عبارتی روند قیمت ها و تورمی که این رویه با خود به همراه دارد زندگی روزمره بسیاری از اقشار جامعه را تحت الشعاع قرار می دهد.
چرا که بسیاری از مردم حتی حاضر به خرید ربع سکه هم نیستند اما از بابت افزایش قیمت های ناشی از آن در دیگر اقلام مصرفی آسیب می بینند و توان سکه 50 میلیون تومانی را با حقوق 10 تا 15 میلیونی خود می پردازند.
 شرایط منطقه و ناآرامی مقوله ای قابل درک است، اما مسئولان نیز باید وضعیت زندگی مردم را درک کنند. تیم اقتصادی دولت باید متوجه آثار مخرب افزایش قیمت سکه و ارز به زندگی اقشار آسیب پذیر جامعه باشد. البته دیگر همه اقشار جامعه آسیب پذیر شده اند و آنها که از این موج تورمی آسیب نمی بینند کسانی هستند که از آن سود می برند و یا خود مکمل آن می باشند.
دولت با برنامه و مدیریت حداقل جلوی این رکوردزنی ها را بگیرد. چرا که تجربه در کشورما نشان داده هرچیز که قیمتش بالا برود دیگر کاهش نمی یابد.