آغاز «سنجش سلامت» نوآموزان بدو ورود به دبستان از اول آبان

بیان اینکه از اول آبان سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان انجام می‌شود گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۱.۵ میلیون نوآموز مورد سنجش قرار گیرند.

آغاز «سنجش سلامت» نوآموزان بدو  ورود  به دبستان از اول آبان

بیان اینکه از اول آبان سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان انجام می‌شود گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۱.۵ میلیون نوآموز مورد سنجش قرار گیرند.
به گزارش ایسنا، حجت الله الماسی در مراسم افتتاحیه برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی و افتتاح سامانه سیرت با بیان اینکه سنجش آمادگی‌های کودکان برای سال ۱۴۰۴ امروز با تغییراتی آغاز شده گفت: سال گذشته به دلیل اشکالاتی که در سامانه وجود داشت مقداری با تاخیر انجام و باعث شد حجم مراجعه خانواده‌ها به سامانه برای نوبت‌گیری به روزهای پایانی سال بیفتد که موجب شد در خصوص مداخله اختلالات یادگیری، توفیق چندانی نداشته باشیم.
وی با بیان اینکه امسال مراکز جامع سنجش و توانبخشی دو تا سه روز در هفته، سنجش و دو تا سه روز متناسب با جمعیت به مداخله و توانبخشی در حوزه اختلالات یادگیری و سایر مداخلات اقدام می‌کنند افزود: سامانه سیرت سال گذشته در نوبت‌گیری و هدایت در مراحل بعدی تکمیل نشده بود و امسال توسعه پیدا کرد. بر اساس قانون برنامه هفتم که آموزش و پرورش تکلیف دارد کارنامه آموزشی، رشدی و تربیتی دانش آموزان را ارائه کند، این سامانه اطلاعات پایه‌ای این کارنامه را در اختیار سایر بخش‌های وزارت آموزش و پرورش، بخش سنجش، حوزه پرورشی، معاونت آموزشی و خود مرکز فناوری قرار می دهد و عملا خروجی آن کارنمای رشدی، آموزشی و تربیتی دانش آموزان است.
الماسی با بیان اینکه سال گذشته جمعیت سنجش شدگان متناسب با مراکز نبود ادامه داد: امسال مراکز جامع سنجش افزایش پیدا کرد و به ۹۰۰ مرکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به هنگام رشدی و تربیتی و ۳۰۰ پایگاه موقت در شهرهای بزرگ مانند تهران، مشهد و شیراز رسیده است.